Vyučující
|
-
Šimečková Eva, doc. JUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aplikace procesních norem - principy subsidiarity správního řádu. Tvorba rozhodnutí se všemi náležitostmi, jeho vyhlašování a doručování. Obrana proti nesprávnému nebo nezákonnému rozhodnutí, právní postupy v případech podání řádného opravného prostředku a v případech podání mimořádného opravného prostředku, soudní přezkum. Vnitřní předpis, tvorba, struktura, vyhlašování, závaznost.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - objasnit aplikaci procesních norem na konkrétní hmotněprávní případy, s cílem vydání konkrétního správního aktu, rozhodnutí, se všemi obsahovými a formálními náležitostmi dle zákonů a postupy v případech, kdy vydané rozhodnutí je napadeno řádnými nebo mimořádnými opravnými prostředky, - popsat a vysvětlit tvorbu interních normativních aktů, vnitřních předpisů, - pracovat s právními předpisy, s judikaturou.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kontaktní výuka, četba, příprava na kolokvium, individuální činnost, samostudium. Korespondenční úkoly jsou zadávány v prostředí EDIS průběžně v semestru tak, aby navazovaly na jednotlivá probraná témata; rozsah 5- 10 normostran zaměřeno na tvorbu a rozbor právních postupů při vydávání rozhodnutí tak, aby student demonstroval samostatnou tvorby konkrétního správního aktu se všemi zákonnými náležitostmi.
|
Doporučená literatura
|
-
Aktuální právnická literatura s akcentem na autory: Sládeček V., Průcha P, Hendrych D..
-
Další literatura aktuálně prezentovaná při zahájení a v rámci výuky.
-
Přístup v rámci UP do systému ASPI k platným právním předpisům, prezentovaným v průběhu výuky.
-
Gadasová, D. Studijní opory v elektronické podobě (dostupné v EDISU):(2010) Úvod do práva II. Vybrané instituty z odvětví právě veřejného pro školský management. Olomouc: UP.
-
Gadasová, D. Studijní opory v elektronické podobě (dostupné v EDISU):(2010) Základy veřejné správy v ČR II. Olomouc: UP..
|