Předmět: Řízení pedagogického procesu

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Řízení pedagogického procesu
Kód předmětu KSA/KRPP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Systémotvorné prvky řízené edukace (didaktický trojúhelník). Základní didaktické kategorie a synergický efekt. Faktory ovlivňující průběh edukace a žákova učení. Systém kurikulárních dokumentů v ČR. Projektování, realizace a hodnocení výsledků vzdělávání ve výchovných a vzdělávacích institucích. Základní postupy při projektování edukačních aktivit. Motivace ve výuce. Účinnost edukace.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení

Po absolvování předmětu studenti budou schopni: -v kontextu života společnosti vysvětlit význam hlavních/systémotvorných prvků řízené edukace, - objasnit specifika základních kategorií didaktiky a teorie výchovy, - rozlišovat faktory ovlivňující průběh edukace a žákova učení podle možnosti jejich ovlivnitelnosti ze strany vzdělavatelů-jednotlivců i školy/školského zařízení, - popsat strukturu a obsah jednotlivých částí kurikulárních dokumentů aktuálně platných ve výchovných a vzdělávacích institucích ČR, - vysvětlit provázanost projektování/plánování, realizace a hodnocení výsledků edukace z hlediska její účinnosti, poukázat na význam motivace k učení u vzdělávaných, - pro kratší časovou jednotku projektovat a analyzovat výuku.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Kontaktní výuka, příprava na zkoušku, příprava na výuku/na semináře, četba min. 100 stran, individuální činnost - tvorba edukačního projektu kratší časové jednotky.
Doporučená literatura
  • Jedlička, R. & Helus, Z. (2014). Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy. Praha: Karolinum..
  • Kalhous, Z. et al. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál..
  • Kolář, Z., & Vališová, A. (2009). Analýza vyučování. Praha: Grada..
  • Navrátil, S. & Mattioli, J. (2013). Vyučování, učení a kvalita vzdělávání pro 21. století. Praha: UJAK..
  • Obst, O. & Prášilová, M. Studijní opora v elektronické podobě (dostupná v EDISU):(2013) Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. Upraveno specificky pro potřeby FF UP..
  • Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr