Vyučující
|
-
Poláchová Vašťatková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rozhodovací procesy. Analýza současného stavu (technika SWOT), vize. Plánování. Manažerské funkce v kontextu vzdělávání. Vedení lidí, motivace. Komunikace. Informační systémy organizace. Kultura a image vzdělávání instituce. Kvalita a její řízení. Aktéři a partneři vzdělávací instituce. Řízení ve vzdělávání, státní správa a samospráva. Aktuální koncepce vzdělávacího systému, nástroje a aktéři české vzdělávací politiky. Edukační proces a jeho vliv na řízení vzdělávacích institucí. Koncepce pedagogické práce výchovných a vzdělávacích institucí. Profilace výchovných a vzdělávacích institucí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit a diskutovat poznatky o řízení organizací a o kontextu současného vzdělávacího (a zejména pak školského) systému a vše následně aplikovat na řízení vzdělávacích institucí. Po absolvování předmětu student bude schopen: - v kontextu mikro i makrořízení vzdělávací instituce (a trendů současné vzdělávací politiky) vysvětlit její pojetí i jako specifické organizace a zejména pak objasnit, jak specifika edukačního procesu ovlivňují koncept řízení vzdělávací instituce, - vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí vzdělávací instituce mohou ovlivňovat kvalitu její práce,
Po absolvování předmětu student bude schopen: - v kontextu mikro i makrořízení vzdělávací instituce (a trendů současné vzdělávací politiky) vysvětlit její pojetí i jako specifické organizace a zejména pak objasnit, jak specifika edukačního procesu ovlivňují koncept řízení vzdělávací instituce, - vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí vzdělávací instituce mohou ovlivňovat kvalitu její práce
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zkouška zahrnuje přípravu a obhajobu seminární práce, která (dle zadané struktury) bude kriticky nahlížet na makro i mikro prostředí vybrané vzdělávací instituce a s oborou o dostupné zdroje charakterizovat konkrétní principy jejího řízení (viz Moodle) a z písemného zkoušení ověřujícího porozumění klíčovým jevům.
|
Doporučená literatura
|
-
POL, M. Škola v proměnách. Brno: MU, 2007..
|