Vyučující
|
-
Kubátová Jaroslava, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní charakteristika řízení lidských zdrojů (s ohledem na rozvoj znalostní ekonomiky, charakteristiky znalostních pracovníků, specifika vedení znalostních pracovníků) Západní kořeny ŘLZ vs. východní tradice v ŘLZ Podniková vize, mise a hodnoty a jejich význam pro ŘLZ. Stanovování vize, mise, hodnot, metody šíření a sdílení; Vytváření a analýza pracovních míst. Práce s integrovaným systémem typových pozic, zejm. job tip (uchazeč), národní soustava povolání (zaměstnavatel) Personální plánování (s ohledem na národní a mezinárodní ekonomický vývoj) Získávání pracovníků, aktuální situace na trhu práce v ČR a ve světě. Výběr pracovníků, základní postupy. Orientace a adaptace přijatých pracovníků - základní přehled. Moderní přístupy k motivaci, job design přístup Hodnocení. Hodnocení práce. Hodnocení pracovníků. Specifika hodnocení znalostních pracovníků. Rozvoj a vzdělávání pracovníků Rozmisťování pracovníků Péče o pracovníky Trendy v HR
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je rozvoj dovedností nezbytných pro navázání a udržení úspěšných zaměstnavatelsko-zaměstnaneckých vztahů v současném ekonomickém, společenském a technologickém prostředí. Kurz se zaměřuje na vymezení principů řízení lidských zdrojů. Student musí porozumět systému řízení lidských zdrojů ve smyslu provázanosti jeho jednotlivých oblastí.
Odborné znalosti: Popíše systém řízení lidských zdrojů Uplatňuje jednotlivé součásti systému ŘLZ ve vzájemných souvislostech Odborné dovednosti: Pracuje s misí, vizí a hodnotami firmy jako se základními východisky řízení lidských zdrojů Pracuje efektivně v týmu znalostních pracovníků Řídí a motivuje znalostní pracovníky a dokáže je motivovat Obecné způsobilosti: Uplatňuje rozvinuté soft skills nutné pro týmovou práci Efektivně komunikuje v pracovních situacích
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny předpoklady pro vstup do kurzu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Studium probíhá s využitím e-learningového prostředí Moodle. Materiály budou k dispozici před první prezenční výukou. Splnění zadaných úkolů v zadaných termínech: Projekt řízení pracovníků v malé organizaci. Rozsah min 6 normostran (1 ns představuje 1 800 znaků vč. mezer), vložení do Moodle. Účast ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Studijní materiály v elektronické podobě:http://www.hr-guide.com, http://www.hreonline.com, http://www.hrvillage.com.
-
Zákoník práce v platném znění..
-
Armstrong, Michael. (2006). A Handbook of Human Resource Management Practice. Kogan Page, London.
-
Bělohlávek F. (2000). Jak řídit a vést lidi. Computer Press, Praha.
-
Cimbálníková, L. Studijní opory v elektronické podobě (EDIS):(2010) Řízení a rozvoj lidských zdrojů pro vedoucí pracovníky ve školství. Olomouc: UP..
-
Covey, S. R. (1994). Sedm návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život. Praha: Pragma..
-
Covey, Stephen, R. (1994). Sedm návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život. Pragma, Praha.
-
Dědina J., Odcházel J. (2007). Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada..
-
Foot, M., Hoot, C. (2002). Personalistika. Computer Press, Praha.
-
Goethals G., Sorenson, G., eds. (2006): The Quest for a General Theory of Leadership. Cheltenham:Edward Edgar..
-
Koubek J. (1996). Personální práce v malých podnicích. Grada Publishing, Praha.
-
Koubek, J. (2012). Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press..
|