Název předmětu | Praxe I. - RV20 |
---|---|
Kód předmětu | KSA/KPX1 |
Organizační forma výuky | Praxe mimo UP |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Praxe tematicky sleduje problematiku řízení, vedení a správy výchovných a vzdělávacích institucí a řízení pedagogického procesu a je vykonávána ve vzdělávacích institucích. Je zaměřena především na získávání informací a jejich analýzu, na vzájemné předávání zkušeností ze specifik řízení různých výchovných a vzdělávacích institucí a vedení lidí v nich, na přejímání osvědčených postupů, na získávání inspirativních podnětů a na reflexi zjištěných skutečností.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem absolvování praxe v průběhu studia je, aby si studenti ověřili v praxi aplikovatelnost nabytých znalostí a dovedností, uvědomili si jejich opodstatněnost.
Po jejím absolvování budou studenti schopni: - vysvětlit, jaká je koncepce vzdělávací instituce, a/ proklamovaná v ŠVP/formálním kurikulu, b/skutečná, porovnat a učinit závěr, - zjistit a poté vyhodnotit, zda a jak je naplňování koncepce provázáno s plánovacími činnostmi, s kontrolní činností (včetně četnosti a zaměřenosti např. hospitační činnosti), - posoudit požadavky na vedoucí pracovníky na různých úrovních vzdělávací instituce, - vysvětlit a dát do souvislosti s proklamovanou koncepcí pedagogické práce, jak se v řízení uplatňují principy participace různých aktérů, vedení lidí, - posoudit dopad dosavadního pojetí práce se zpětnou vazbou na různých úrovních na rozvoj konkrétní vzdělávací instituce, -na praktických příkladech z běžného fungování demonstrovat kroky, kterými bylo usilováno o rozvoj kultury a klimatu organizace, -určit příklady zdrojů podpory i komplikací, které ovlivňují výkon funkce vedoucího pracovníka v konkrétní vzdělávací instituci. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
100% účast ve výuce |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|