Předmět: Praxe I. - RV20

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Praxe I. - RV20
Kód předmětu KSA/KPX1
Organizační forma výuky Praxe mimo UP
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Poláchová Vašťatková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Praxe tematicky sleduje problematiku řízení, vedení a správy výchovných a vzdělávacích institucí a řízení pedagogického procesu a je vykonávána ve vzdělávacích institucích. Je zaměřena především na získávání informací a jejich analýzu, na vzájemné předávání zkušeností ze specifik řízení různých výchovných a vzdělávacích institucí a vedení lidí v nich, na přejímání osvědčených postupů, na získávání inspirativních podnětů a na reflexi zjištěných skutečností.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem absolvování praxe v průběhu studia je, aby si studenti ověřili v praxi aplikovatelnost nabytých znalostí a dovedností, uvědomili si jejich opodstatněnost.
Po jejím absolvování budou studenti schopni: - vysvětlit, jaká je koncepce vzdělávací instituce, a/ proklamovaná v ŠVP/formálním kurikulu, b/skutečná, porovnat a učinit závěr, - zjistit a poté vyhodnotit, zda a jak je naplňování koncepce provázáno s plánovacími činnostmi, s kontrolní činností (včetně četnosti a zaměřenosti např. hospitační činnosti), - posoudit požadavky na vedoucí pracovníky na různých úrovních vzdělávací instituce, - vysvětlit a dát do souvislosti s proklamovanou koncepcí pedagogické práce, jak se v řízení uplatňují principy participace různých aktérů, vedení lidí, - posoudit dopad dosavadního pojetí práce se zpětnou vazbou na různých úrovních na rozvoj konkrétní vzdělávací instituce, -na praktických příkladech z běžného fungování demonstrovat kroky, kterými bylo usilováno o rozvoj kultury a klimatu organizace, -určit příklady zdrojů podpory i komplikací, které ovlivňují výkon funkce vedoucího pracovníka v konkrétní vzdělávací instituci.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
100% účast ve výuce
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr