-
Carr, D. Virtue ethics and moral education. London: Routledge..
-
Henriksen, J., & Vetlesen, A. J. Blízké a vzdálené: eticke? teorie a principy pra?ce s lidmi. Boskovice: Nakl. Albert.
-
Homan, R. (2006) 'The principle of assumed consent: the ethics of gatekeeping', in McNamee, M. and Bridges, D. (eds.) The Ethics of Educational Research, Oxford: Blackwell..
-
Chabon, S. (2007). Ethics education. Rockville, Md.: American Speech-Learning-Hearing Association..
-
Jankovský, J. (2003). Etika pro pomáhající profese. Praha: Triton.
-
Kopřiva, K. (2016). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.
-
Lang, J. (2013). Teaching Challenging Texts: Fiction, Non-Fiction, and Multimedia. R&L Education..
-
Martin, C. (2017). Ethics across the professions: a reader for professional ethics. Oxford: Oxford University Press.
-
Maxwell, B. (2008). Professional ethics education studies in compassionate empathy. Dordrecht: Springer..
-
Osborne, J. (2012). Professional ethics. Worcester: Osborne Books.
-
Subramanian, R. (2013). Professional ethics. New Delhi: Oxford University Press.
-
Szturcová, L. Studijní opora v elektronické podobě (dostupná v EDISU):(2010). Specifické oblasti v řízení školy - studijní texty pro distanční vzdělávání. Olomouc: UP..
|