Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina; organizační informace; základy společenskovědního výzkumu 2. Základní metodologické problémy studia náboženství 3. Úvod do kvalitativního společenskovědního výzkumu 4. Základní metody sběru a analýzy dat v kvalitativním výzkumu 5. Diskurzivní analýza 6. Zakotvená teorie 7. Actor-Network Theory 8. Etické otázky v kvalitativním společenskovědním výzkumu 9. Závěrečná diskuze
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurz je seznamuje studenty s možnostmi využití kvalitativních metod se zvláštním zaměřením na terénní výzkum náboženských skupin. Studentům budou představeny metodologická východiska kvalitativního přístupu v sociálněvědním výzkumu. Blíže poznají vybrané metody sběru (zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor, ) a analýzy kvalitativních dat (tematická, narativní analýza, zakotvená teorie,) a diskutovány budou hlavní úskalí a pozitiva vážící se na jejich aplikaci. V průběhu kurzu si studenti aplikaci vybraných z metod sami vyzkouší. Cílem kurzu je obeznámit studenty s analytickými možnostmi a způsoby užití konkrétních nástrojů pro kvalitativní výzkum v náboženských skupinách.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kurz bude ukončen ústní zkouškou.
|
Doporučená literatura
|
-
BERG, Bruce L. (2011). Qualitative research methods for the social sciences. Pearson; 8 edition.
-
DISMAN, Miroslav. (2000). Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum.
-
LATOUR, Bruno. (2007). Reassembling the social :an introduction to actor-network-theory. Oxford University Press; 1st edition.
-
SILVERMAN, David. (2005). Ako robiť kvalitatívny výskum: praktická príručka. Ikar, Pegas, Bratislava.
|