Předmět: Marketing výchovných a vzdělávacích institucí

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Marketing výchovných a vzdělávacích institucí
Kód předmětu KSA/KMVI
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kosina David, Ing. Ph.D.
  • Závodný Pospíšil Jan, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do marketingu, marketingové řízení, marketingové prostředí organizace a instituce, trh vzdělávacích příležitostí, marketingový výzkum, nákupní chování spotřebitelů, segmentace a umisťování, produkt, cena, distribuce, marketingová komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle předmětu je seznámit studenty s využitím marketingu pro komunikaci výchovně vzdělávacích institucí s veřejností, objasnit vytváření marketingové strategie, procvičit aktivní zvládání marketingového mixu výchovně vzdělávacích institucí a marketingových nástrojů pro autoevaluaci.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - definovat a vysvětlit podstatu marketingu, - charakterizovat specifika marketingu ve výchovně vzdělávacích institucích, - objasnit principy trhu vzdělávacích příležitostí, - na konkrétních příkladech demonstrovat odlišnosti veřejnosti výchovně vzdělávacích institucí, - posoudit aktuální marketingovou strategii výchovně vzdělávacích instituce, navrhnout funkční marketingovou strategii pro výchovně vzdělávacích instituce.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Kontaktní výuka, četba zadané literatury, písemná seminární práce - 10NS; písemná příprava na zkoušku; samostudium. Korespondenční úkoly jsou zadávány v prostředí EDIS průběžně v semestru tak, aby navazovaly na aktuálně probíraná témata. Maximální rozsah 10 NS.
Doporučená literatura
  • Cimbálník, T., & Grenar, J. Studijní opory v elektronické podobě:Cimbálník, T., & Grenar, J..
  • Dobeš, M., Brabcová J., Sládková I. & Šafránková P. Studijní opory v elektronické podobě:(2012) Kuchařka marketingu pro vzdělávací instituce. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/KONCEPT/publikace/KUCHAR.
  • Foster, B. (2011) School Marketing Manual for the Digital Age (3rd Ed). Benowa: Great Developments Pty. Limited..
  • Kotler, P., & Keller, K. L. (2013) Marketing management (4. vyd.) Praha: Grada..
  • Světlík, J. (2010) Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwer..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr