Vyučující
|
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Koncepce pedagogické práce výchovných a vzdělávacích institucí jako nejlepší přístup pro dosažení kvality připravenosti absolventů. Profilace výchovných a vzdělávacích institucí. Krátkozrakost využívání tržně slibných efektů při tvorbě koncepce pedagogické práce. Analýza vzdělávací nabídky. Systémový přístup k vytvoření koncepce pedagogické práce výchovných a vzdělávacích institucí. Kurikulární dokumenty, specifika edukantů, současný stav organizace, vlivy okolí/mezoprostředí i makroprostředí. Moderní výchovná a vzdělávací instituce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - objasnit pojem koncepce pedagogické práce výchovných a vzdělávacích institucí teoreticky i ve vztahu k aktuální české praxi, - objasnit systémový přístup k tvorbě koncepce pedagogické práce výchovných a vzdělávacích institucí, - shromáždit a analyzovat soubor informací o pedagogické práci konkrétní školy či školského (výchovného) zařízení a posoudit shodu mezi proklamovanou a realizovanou koncepcí pedagogické práce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kontaktní výuka, příprava na výuku, příprava na zkoušku, četba 60 stran, individuální činnost - shromáždění souboru informací o pedagogické práci konkrétní školy či školského (výchovného) zařízení, analýza vzdělávací nabídky konkrétní školy či školského (výchovného) zařízení, zpracování hodnotící zprávy o shodě mezi proklamovanou a realizovanou koncepcí pedagogické práce konkrétní školy či školského (výchovného) zařízení.
|
Doporučená literatura
|
-
Portál RVP. [online]..
-
Rámcové vzdělávací programy. [online]..
-
Bacík, F. et al. (1995). Úvod do teorie a praxe školského managementu I a II. Praha: UK..
-
MŠMT. (2014). Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020. [online]. Přístup dne 22. 02. 2015, z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-vzdelavaci-politiky-2020.
-
Pasch, M. et al. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál..
-
Pelikán, J. (1995). Koncepce pedagogické práce školy. In Bacík, F. et al. Úvod do teorie a praxe školského managementu II (s. 9-25). Praha: UK..
-
Prášilová, M. & Šmelová, E. Studijní opory v elektronické podobě (EDIS):(2010) Kurikulum a jeho tvorba II. Olomouc: VUP. Zavěšeno v EDISu..
-
Průcha, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.
-
Světlík, J. (2006). Marketingové řízení školy. Praha: ASPI..
-
Svobodová, J. (Ed.). (2007). Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno: Paido..
-
Tomanová, D. Studijní opory v elektronické podobě (EDIS):(2010) Alternativní školy. Olomouc: VUP. Zavěšeno v EDISu..
|