Prostředí, kultura, klima. Dimenze prostředí (materiální, personální, sociální, kultura). Organizace jako sociální útvar, kultura instituce, organizace. Prvky, struktura, obsah, síla a zdroje organizační kultury. Organizační kultura, strategie, výkonnost a jedinec ve výchovné a vzdělávací instituci. Klima organizace - činitelé a faktory, které mají význam pro klima organizace. Klima provozu. Vztahy mezi systémem jednotlivce, prostředím (organizací) a individuálním chováním. Vícedimenzionální koncepty klimatu organizace. Druhy, typy, účinky klimatu organizace a její kultury. Změny klimatu organizace jako komplexní a dlouhodobý proces. Model změny organizační kultury. Výzkumy kultury a klimatu výchovné a vzdělávací instituce (úroveň analýzy, indikátory, zpracování).
|
Cílem je představit organizační kulturu jako soubor základních přesvědčení, hodnot, postojů a norem chování, které jsou sdíleny v rámci výchovné a vzdělávací instituce. Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - vysvětlit pojmy kultura a klima výchovné a vzdělávací instituce, organizace, porovnat tyto fenomény, - rozlišit prvky organizační kultury a činitele, faktory prostředí podílející se na kvalitě klimatu organizace, výchovné a vzdělávací instituce, - navrhnout postupy pro diagnostiku kultury a klimatu výchovné a vzdělávací instituce, organizace s ohledem na její vlivy na strategie a výkonnost, - koncipovat možnosti změny klimatu, příp. i kultury instituce, organizace.
|