Název předmětu | Gerontagogika - RV20 |
---|---|
Kód předmětu | KSA/KGER |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Edukace seniorů jako nový společenský fenomén. Metodologické otázky gerontagogiky.Stárnutí a stáří jako přirozená součást života. Kompetence ve stáří. Produktivita ve stáří.Edukace jako podpora kvality života seniorů. Výchova ke stáří a ve stáří v kontextu celoživotního učení a vzdělávání.Didaktické aspekty edukace seniorů.Psychologické aspekty edukace seniorů.Edukační příležitosti pro seniory. Speciální edukační programy a možnosti aktivizace seniorů.Péče o seniory.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Studenti se budou orientovat v problematice seniorské, tedy závěrečné etapě ontogeneze, resp. v etapě stárnutí a stáří (hledisko demografické, ekonomické, sociologické, psychologické, andragogické, resp. gerontagogické), identifikovat kritické uzly na životní dráze seniora, od kterých se posléze odvíjejí příslušné gerontagogické intervence - ať už v kontextu akčního pole vzdělávání, výchovy, poradenství či péče. Získají poznatky o možnostech ovlivňování a obohacování života seniorů prostřednictvím edukačních a jiných aktivizačních aktivit a umět tyto poznatky aplikovat do společenské praxe.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|