Vyučující
|
-
Slavíčková Pavla, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Business komunikace 1. předpoklady úspěšné komunikace 2. komunikace se zákazníky 3. komunikace ve firmě 4. vyjednávání 5. prezentace a moderování Business etiketa: 1. etiketa jako předpoklad úspěchu 2. business dress 3. stolování 4. pracovní a společenské akce 5. chování na pracovišti, návštěvy a pracovní cesty, podpisy smluv
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 33 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače s oblastí business komunikace a moderního pojetí etikety, jejichž znalosti jsou nezbytným základem pro všechny budoucí manažery, podnikatele, obchodníky a další pracovníky, kteří v rámci své profese přicházejí do styku s lidmi. Obsah kurzu je tvořen dvěma hlavními tématickými celky: business etiketa (business dress, společenské stolování, pracovní a společenské akce, chování na pracovišti, návštěvy a pracovní cesty, podpisy smluv etc.) a business komunikace (komunikace se zákazníky, komunikace ve firmě, vyjednávání, prezentace etc.) V rámci výkladu jsou zohleněna mezinárodní specifika.
Znalost pravidel business komunikace a moderní etikety v České republice s přihlédnutím k odlišnostem v jiných kulturách.
|
Předpoklady
|
Základní rozhled v dané problematice.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. účast ve výuce - min. 80 % 2. aktivní podíl na výuce 3. prezentace ve výuce 4. zápočtový test
|
Doporučená literatura
|
-
The Debretts.
-
The Emily Post Institute.
-
Božena Buchtová, Jiří Pokorný. (2004). Podnikání a kulturní odlišnosti. Brno.
-
Eduard Mazák. (2010). Etika a etiketa podnikání v pojišťovnictví, bankovnický a finančních službách . Praha.
-
František Rob. (2007). Diplomatický protokol a etiketa. Praha.
-
Kocourková Jarmila. (2009). Etiketa na cesty aneb jiný kraj, jiný mrav. Brno.
-
Ladislav Rýznar. (2006). Rozmanitosti EU (25 tváří Evropy). Praha.
-
Ladislav Rýznar. (2008). Společenský protokol v různých kulturách. Kunovice.
-
Ladislav Špaček. (2013). Business etiketa a komunikace. Praha.
-
Ladislav Špaček. (2008). Nová velká kniha etikety. Praha.
-
Libor Hlaváček. (2010). Základy společenské etikety pro úředníky. Praha.
-
Scott D. Seligman. (2007). Čínská obchodní etiketa. Brno.
-
Soňa Gullová. (2011). Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol. Praha.
-
Taylor Shirley. (2009). Emailová etiketa. Praha.
-
Václav Šťastný. (2009). Organizační protokol: firem, institucí, jednotlivců. Praha.
|