Vyučující
|
-
Dočekal Vít, Mgr. Ph.D.
-
Dopita Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Předmět andragogiky (přístupy, definice). 2. Specifika integrálního pojetí andragogiky. 3. Inspirativní zdroje integrální andragogiky v pojetí V. Jochmanna. 4. Paradigmata - kultury ve vzdělávání (W. Leirman, G. Hofstede). 5. Vzdělání a funkční gramotnost. Kompetence jako andragogická kategorie. 6. Charakter andragogiky, disciplinarita andragogiky. 7. Vývoj andragogiky (Kapp, Rosenstock, Pöggeler, Hanselmann, Gottschalk, Ten Have, Knowles, Jarvis). 8. Vývoj andragogiky v ČR a SR od roku 1948. 9. Objekt andragogiky (dospělý člověk, životní dráha, problematika zralosti?), přístupy k andragogické intervenci/objektu. 10. Činitelé andragogické interakce, kurikulum andragogiky. 11. Prostředky andragogického působení. 12. Socializace. Enkulturace, sociokulturní vzorce, animace. 13. Projektování v andragogice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Bartoňková, H.:. Firemní vzdělávání - strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha: Grada 2010..
-
Bartoňková, H.:. Projektování vzdělávací akce. Studijní text pro kombinované studium. Olomouc 2006..
-
Dočekal, V., Bartoňková, H. & Šimek, D. (2013). Úvod do andragogiky pro personální management. Olomouc: VUP.
-
DVOŘÁKOVÁ, M., ŠERÁK, M. (2016). Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.
-
Šimek, D. (2013). Texty k integrální andragogice II. Olomouc: UP.
|