Předmět: Rozvoj lidských zdrojů v praxi

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Rozvoj lidských zdrojů v praxi
Kód předmětu KSA/HRP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dopita Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
  • Tomčala Martin, Mgr. MBA
  • Skopal Ondřej, PhDr. Ph.D.
  • Gigalová Veronika, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1) Úvod do problematiky co jsou to vlastně ty lidské zdroje 2) Role lidských zdrojů a oddělení lidských zdrojů v organizaci firmě. 3) Organizace řízení lidských zdrojů jak mohou vypadat HR útvary 4) Jak získávat nové lidi nábor, employer branding, EVP, CV, vedení pohovoru, diagnostika 5) Jak řídit pracovní výkon stanovení cílů, hodnocení zaměstnanců, kompetenční modely 6) Jak vzdělávat zaměstnance tréninkový plán, využitelné zdroje informací 7) Jak rozvíjet ty nejlepší talent management, succession planning 8) Jak se zbavit těch co nechtějí odejít outplacement, zásadní rozhovory 9) Jak odměňovat a oceňovat co je důležité, co funguje, co méně, a co vůbec ne, mzdové průzkumy, tarifní stupnice, struktura mzdy, benefity 10) Informační systémy a digitalizace personální práce. 11) Praktické poznatky z implementace pracovního práva ve výrobní společnosti 12) Kolektivní vztahy, odbory, o co jim jde a jak s nimi jednat 13) Jak měřit úspěšnost řízení lidí a výkon HR co zajímá korporát - KPIs, employee survey 14) Jak si udržet duševní zdraví a pohodu v roli personalisty

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Seznámení studentů s fungováním útvarů a systémů řízení lidí v obchodních firmách, předání praktických zkušeností a návodů a pokus o kritickou revizi teoretických konceptů z učebnic a objasnění jak mohou nebo nemusí fungovat v praxi. Diskuse nad tématy, které studenty zaujmout a možnost vytvoření návrhů vlastních konceptů. Praktický nácvik některých situaci, se kterými se mohou v praktickém životě setkat.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • GOLDRATT, E., M., COX, J. (2000). Cíl. Praha.
  • LIKER, Jeffrey K. (2007). Tak to dělá Toyota: 14 zásad řízení největšího světového výrobce. Praha: Management Press.
  • Malik, Fredmund. (2011). Vést, konat, žít. Efektivní management pro novou dobu.. Olomouc: Anag.
  • PLAMÍNEK, J. Synergický management. Vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Argo, 2000.
  • Plamínek, J. (2002). Vedení lidí, týmů a firem. Praha: Grada.
  • SENGE, P. M. (2009). Pátá disciplína.. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní