Vyučující
|
-
Špatenková Naděžda, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Edukace seniorů jako nový společenský fenomén. 2. Metodologické otázky gerontagogiky 3. Stárnutí a stáří jako přirozená součást života. 4. Kompetence a produktivita ve stáří 5. Edukace jako podpora kvality života seniorů. 6. Výchova ke stáří a ve stáří v kontextu celoživotního učení a vzdělávání 7. Didaktické a psychologické aspekty edukace seniorů.1. 8. Metody a formy edukace seniorů.. 9. Edukační příležitosti pro seniory I. 10. Edukační příležitosti pro seniory II.: Inspirativní typy vzdělávacích programů. 11. Edukační příležitosti pro seniory III.: Typy speciálních programů a možnosti aktivizace seniorů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Orientovat se v problematice seniorské etapy života (hledisko demografické, ekonomické, sociologické, psychologické, andragogické). Získat poznatky o možnostech ovlivňování a obohacování života seniorů prostřednictvím vzdělávacích aktivit.
kompetence v rozsahu cíle předmětu
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.
|
Doporučená literatura
|
-
Hrapková , N.(zost.). Prínos vzdelávania starších pre fyzické zdravie človeka. Bratislava: UK, 1998, s. 31 - 37..
-
Klega, V. (red.). Senioři a univerzity 3. Věku. Olomouc: UP, 1995, s. 13 - 16..
-
Petřková, A., Čornaničová, R.:. Gerontagogika. Úvod do teorie a praxe edukace seniorů..
-
Petřková, A. (ed.). Aktuální problémy vzdělávání seniorů. Olomouc:UP, 1999, s. 17 - 28, 31 -38 - 48, 67 - 71)..
-
Rabušic, L.( Ed.):. Česká společnost a senioři. Brno: Škola sociálních studii FF MU, 1997,.
-
Stadelhofer,C.:. Studium seniorů v Německu a v Evropě. In: Deset let vzdělávacích aktivit pro seniory. Olomouc: UP, 1997, s. 47 - 59..
-
Stuart-Hamilton,I.:. Psychologie stárnutí. Praha: Portál, 1999.
|