Vyučující
|
-
Gigalová Veronika, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Firemní vzdělávání - základní terminologie Terminologický kontext firemního vzdělávání Oblasti firemního vzdělávání 2. Úkoly firemního vzdělávání Přístupy k firemnímu vzdělávání Výhody a nevýhody firemního vzdělávání 3. Východiska a předpoklady firemního vzdělávání Firemní vzdělávání a ostatní personální činnosti Rámec firemního vzdělávání 4. Řízení pracovního výkonu Základní charakteristika, principy a možnosti využití 5. Řízení podle kompetencí Základní charakteristika, principy a možnosti využití 6. Balanced Scorecard Základní charakteristika, principy a možnosti využití 7. Kontext firemního vzdělávání Prostředí firemního vzdělávání Legislativa Certifikace v oblasti firemního vzdělávání Kontextuální bariéry firemního vzdělávání 8. Strategický přístup k firemnímu vzdělávání Strategický rámec a strategické kontinuum Strategie vzdělávání Podniková strategie Strategie řízení lidských zdrojů 9. Strategie rozvoje a vzdělávání pracovníků Typy a úrovně strategie rozvoje vzdělávání pracovníků Související pojmy 10. Kompetenční přístup k firemnímu vzdělávání Kompetence, kompetenční modely Matice kompetencí 11. Lidský kapitál, lidské zdroje ve firmě Strukturace lidského kapitálu, charakteristika, základní pojetí Koncept ledovcové bilance a jeho význam v kontextu firemního vzdělávání 12. Systémový a systematický přístup k firemnímu vzdělávání Systém vzdělávání Analýza a identifikace potřeb vzdělávání Plánování vzdělávání Realizace vzdělávání Vyhodnocování vzdělávání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je koncipována jako "Úvod do firemního vzdělávání". Cílem zde je představit základní terminologický kontext firemního vzdělávání. Disciplína se zaměřuje zejména na proces řízení pracovního výkonu, metodiku Balanced Scorecard a řízení podle kompetencí Pak jsou v návaznosti na to představeny tři klíčové přístupy k firemnímu vzdělávání - strategický přístup, kompetenční přístup a systémový, resp. systematický přístup.
- Student dokáže charakterizovat a rozlišit klíčové termíny z oblasti firemního vzdělávání. - Student umí charakterizovat hlavní principy metodiky Balanced Scorecard, řízení podle kompetencí a řízení pracovního výkonu. - Student dokáže navrhnout využití metodiky Balanced Scorecard, řízení podle kompetencí a řízení pracovního výkonu v kontextu firemního vzdělávání. - Student je schopen uplatnit kompetenční přístup v kontextu firemního vzdělávání.
|
Předpoklady
|
KSA/ANSPM KSA/UAPM KSA/ZAKMA KSA/ŘLZPM
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Zápočet: K udělení zápočtu je nezbytné vyřešit zadanou případovou studii a prezentovat hlavní výstupy. Případovou studii obdrží studenti na tutoriálu. Splnění podmínek zápočtu je nezbytnou podmínkou připuštění ke zkoušce. Zkouška: Bude probíhat písemně formou testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Belcourt, M., Wright, P. C.:. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. 1. vyd. Praha 1998..
-
Kol. autorů:. Lidské zdroje v České republice. 1. vyd. Praha 1999..
-
Košťan, P.; Šuleř, O.:. Firemní strategie: plánování a realizace. 1. vyd. Praha 2002..
-
Koubek, J.:. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha 1995, s.206 - 216, 221 - 229..
-
Mužík, J.:. Andragogická didaktika. 1. vyd. Praha 1998, s.114 - 197, 217 - 219..
-
Vodák, J.; Kucharčíková, A.:. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha 2007..
|