Vyučující
|
-
Vávrová Petra, PhDr.
-
Špatenková Naděžda, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. komunikační proces (význam pojmu komunikace a vymezení obsahu pojmu, jednotlivé části procesu komunikace, vliv osobnosti člověka na komunikační proces) 2. základní formy komunikace (konkrétní podoby komunikace, odlišnosti forem komunikace, zásady pro volbu a vhodné používání forem komunikace) 3. komunikační techniky (asertivní chování - zásady a dovednosti, umění naslouchat, umění klást otázky) 4. způsoby přenosu informací (zásady fungující v písemném přenosu, osobním sdělování informací a telefonování)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Uvědomit si vlastní postupy v používaném způsobu komunikace a mít příležitost promyslet důsledky svého způsobu jednání. Uvědomit si důležitost promyšleného způsobu používaných způsobů zprostředkovávání informací a přijímání informací.
kompetence v rozsahu cíle předmětu
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.
|
Doporučená literatura
|
-
BĚLOHLÁVEK, F.:. (2000). Jak řídit a vést lidi. Brno: CP Books, 2005.. Praha, Computer Press.
-
HARRIS, T.:. Já jsem OK, ty jsi OK. Praha: Pragma, 1997..
-
JANDA, P.:. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 2004..
-
KHELEROVÁ, V.:. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada, 1999..
-
KOUBEK, J.:. Personální práce v malých a středních podnicích. Praha: Grada, 1996..
-
KŘIVOHLAVÝ, J.:. Konflikty mezi lidmi. Praha: Portál, 2002..
-
KŘIVOHLAVÝ, J.:. Povídej, naslouchám. Praha: Návrat, 1993..
-
MENTZEL, W.:. Rozhovory se spolupracovníky. Praha: Grada, 2004..
-
Praško, J. Prašková, H. (2007). Asertivitou proti stresu. Praha: Grada Publishing.
-
ŠTĚPANÍK, J.:. Umění jednat s lidmi 2. Praha: Grada, 2005..
-
Vávrová, P.:. Efektivní komunikace, učební a cvičební texty..
-
VYBÍRAL, Z.:. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000..
|