Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámit se s charakterem vysokoškolského studia, osvojit si odpovídající úroveň práce. Požadavky k plnění disciplín, dílčí zápočtové práce, charakter dílčích atestací, požadovaná úroveň práce. 2. Osvojit si schopnost pracovat s odbornými informacemi. Charakteristika odborného textu, vyhledávání vhodných odborných textů, práce s odborným textem. 3. Osvojit si schopnost pracovat s informačními zdroji, elektronickými informačními zdroji. Možnosti práce s informačními zdroji na UP, EIZ zdarma, autorský zákon a licence. 4. Naučit se zpracovávat různé typy prací (zejm. abstrakt, resumé, recenzi, esej). Charakteristika jednotlivých typů prací, vymezení požadavků na zpracování prací, stanovení rozdílů a podobností, příklady. 5. Osvojit si normy a pravidla pro užívání bibliografických citací při tvorbě odborného textu Podstaty užití normy pro bibliografické citace, podoba normy, využití normy, příklady. 6. Prokázat schopnost vytvořit správný bibliografický odkazový aparát. Příklady, praktický nácvik, dotazy. 7. Naučit se precizně používat zejména normu ČSN ISO 690 (doporučovanou KSA). Podoba normy pro jednotlivé zdroje, konkrétní příklady, detailní rozbor. 8. Seznámit se s postupem volby tématu závěrečné práce, spojení teorie a praxe. Požadavky oboru na téma bakalářské práce, postup výběru tématu, diskuse. 9. Seznámit se s kontextem zpracování závěrečných prací, související formality. Postup zpracování, typy a triky, diskuse. 10. Pomoci zorientovat se v novém prostředí. VŠ jako nová studijní zkušenost, průběžné konzultace konkrétních problémů spojených s plněním dílčích studijních požadavků. 11. EDIS E-learningová podpora studia, zpracování korespondenčních úkolů prostřednictvím e-learningu. 12. Diskuse Diskuse a detailní rozbor témat dle zájmu a potřeb studentů (konkrétní závěrečné práce, konkrétní příklady práce s odborným textem).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína má propedeutický charakter a jejím cílem je seznámit studenty se spektrem literatury a dalších textů k základním problémům andragogiky a dalších věd o výchově a společenských věd, vč. způsobů uvádění bibliografických odkazů a citací dle platných norem.
- Student zná jednotlivé typy písemných prací na VŠ, dokáže vymezit rozdíly, podobnost a souvislosti mezi jednotlivými písemnými pracemi. - Student zná zásady štábní kultury pro zpracování písemných prací. - Student dokáže vyjmenovat základní typy norem pro bibliografické citace, zná jejich podobu. - Student umí vymezit základní požadavky pro volbu tématu bakalářské práce. - Student umí vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy písemných prací na VŠ, dokáže je zpracovat dle stanovených požadavků. - Student ovládá zásady štábní kultury a vhodně je aplikuje. - Student dokáže vysvětlit zásady normy pro bibliografické citace, dokáže ji vhodně aplikovat a nalézt odpovídající podobu odkazu pro vlastní potřebu. - Student je schopen samostatně zpracovat písemnou práci na úrovni VŠ s odpovídající úpravou a citačním aparátem. Dokáže nalézt odborné zdroje, vhodně je použít pro dané téma.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Disciplína je zakončena zápočtem. Pro udělení zápočtu je nezbytné odevzdat oba korespondenční úkoly (resumé a recenzi), a to vždy týden před průběžným, resp. závěrečným tutoriálem.
|
Doporučená literatura
|
-
Monografická publikace, periodikum, seriálový článek atd. - dle vlastní volby. Jedinou podmínkou je, že se tematicky vztahuje ke studovanému oboru..
-
Kubátová, H.:. Rukověť autora diplomky. 1.vydání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2009. 121 s. ISBN 978-80-244-2314-2..
|