Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Terminologické ukotvení vzdělávání dospělých. 2. Aktéři andragogické interakce. 3. Dospělý člověk ve vzdělávání. 4. Role vzdělavatele. 5. Andragogická interakce. 6. Sociologie vzdělávání dospělých. 7. Kritické teorie ve vzdělávání dospělých. 8. Strukturace obsahu ve vzdělávání. 9. Andragogika v akci. 10. Funkce vzdělávání dospělých. 11. Paradoxy vzdělávání. 12. Současné problémy vzdělávání dospělých.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Tento kurz je určen pouze pro zahraniční studenty. V případě zájmu o toto téma využijte kurz Úvod do andragogiky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej
|
Doporučená literatura
|
-
Brookfield, S. (2005). The Power of Critical Theory. Liberating Adult Learning and Teaching.. San Francisco: San Francisco: Jossey-Bass.
-
FREIRE, P. (2000). Pedagogy of Freedom: Ethics, Democracy, and Civic Courage.. Rowman & Littlefield Publishers.
-
Jarvis, P.:. Adult and continuing education (Theory and Practice). 1. vyd. London 1983. (kapitoly Dvojí vzdělávání; Záměry, cíle, potřeby a požadavky ve vzdělávání dospělých).
-
Knowles, M. S.:. The modern practice of adult education. 1. vyd. London 1980..
|