Předmět: Andragogical Perspectives

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Andragogical Perspectives
Kód předmětu KSA/ANPER
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dočekal Vít, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Terminologické ukotvení vzdělávání dospělých. 2. Aktéři andragogické interakce. 3. Dospělý člověk ve vzdělávání. 4. Role vzdělavatele. 5. Andragogická interakce. 6. Sociologie vzdělávání dospělých. 7. Kritické teorie ve vzdělávání dospělých. 8. Strukturace obsahu ve vzdělávání. 9. Andragogika v akci. 10. Funkce vzdělávání dospělých. 11. Paradoxy vzdělávání. 12. Současné problémy vzdělávání dospělých.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Tento kurz je určen pouze pro zahraniční studenty. V případě zájmu o toto téma využijte kurz Úvod do andragogiky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Esej

Doporučená literatura
  • Brookfield, S. (2005). The Power of Critical Theory. Liberating Adult Learning and Teaching.. San Francisco: San Francisco: Jossey-Bass.
  • FREIRE, P. (2000). Pedagogy of Freedom: Ethics, Democracy, and Civic Courage.. Rowman & Littlefield Publishers.
  • Jarvis, P.:. Adult and continuing education (Theory and Practice). 1. vyd. London 1983. (kapitoly Dvojí vzdělávání; Záměry, cíle, potřeby a požadavky ve vzdělávání dospělých).
  • Knowles, M. S.:. The modern practice of adult education. 1. vyd. London 1980..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr