Vyučující
|
-
Dočekal Vít, Mgr. Ph.D.
-
Gigalová Veronika, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na získání praktických dovedností a zkušeností. Student vykonává praxi v instituci či podniku dle vlastního výběru. Je veden pověřeným pracovníkem příslušné instituce, který mu přiděluje úkoly a hodnotí jejich splnění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 80 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Jedná se o 10-tidenní praxi (10 pracovních dnů, 80 hodin). Cílem absolvování andragogické praxe v průběhu studia je, aby si studenti ověřili v praxi aplikovatelnost nabytých znalostí a dovedností, uvědomili si jejich opodstatněnost. Upřednostňována je praxe ve vzdělávacích institucích zaměřujících se na vzdělávání dospělých případně na odděleních v organizacích veřejné správy, neziskových organizacích, sociální sféře, komerčních a hospodářských firmách, kde je třeba pracovníků se vzdělávání v oboru andragogika. Student/ka pro uznání praxe předloží garantovi předmětu potvrzení o absolvované praxi v požadovaném rozsahu a student napíše vlastní hodocení praxe (v čem byla andragogická, s jakými činnostmi se na praxi seznámil).
Studenti se seznámí s praxí v podnicích nebo institucích státní správy. Studenti si osvojí základní praktické dovednosti v personální práci, sociální práci nebo kulturní práci. Studenti využívají a aplikují teoretické poznatky z andragogiky v praxi. Umí posoudit vztah mezi svými teoretickými znalostmi a požadavky praxe.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Certifikát o absolvování stáže, Závěrečná zpráva
Zápočet student získá, pokud garantovi předloží: 1. Zprávu z praxe. Délka zprávy: 3 600 znaků s mezerami. Struktura zprávy: a.kde student vykonal praxi, b.které konkrétní činnosti student vykonával, c.co se student naučil, d.jak byl s praxí spokojen, e.proč absolvovanou praxi považuje za andragogickou. 2. Potvrzení o absolvování praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
Balvín, J. (2011). Andragogika a filozofie: v aplikaci na romskou kulturu. Praha: Hnutí R.
-
Beneš, M. (2008). Andragogika. Praha: Grada Publishing.
-
Jesenský, J. (2000). Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum.
-
Veteška, J., & Vacínová, T. (2011). Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
|