Vyučující
|
-
Šimek Dušan, prof. PhDr.
-
Dočekal Vít, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Co to je andragogika. 2. Současná pojetí andragogiky v ČR a jejich vývoj do roku 1990. 3. Andragogika v systému společenských věd. 4. Předmět andragogiky. 5. Andragogika jako věda o individuálních a sociálních souvislostech změn syntetického statusu. 6. Animace. 7. Objekt andragogiky. 8. Vzdělávání dospělých jako nástroj mobilizace lidských zdrojů. 9. Andragogická interakce při vzdělávání dospělých. 10. Vzdělávání a vzdělání. 11. Projektování v andragogice. 12. Aktuální problémy andragogiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Pojetí andragogiky jako integrální vědy o mobilizaci lidských zdrojů, socializace, enkulturace a edukace, vzdělávání dospělých jako ústřední dimenze andragogiky.
kompetence v rozsahu cíle předmětu
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.
|
Doporučená literatura
|
-
Leirman, W.: Čtyři kultury ve vzdělávání. 1. vyd. Karolinum, Praha 1996.
-
The Individual and Society at the Turn of the Century. Sborník z mezinárodní konference. Ed. D. Šimek, 1. vyd. Olomouc 1998..
-
Beneš, M.:. Úvod do andragogiky. 1. vyd. Karolinum, Praha 1997.
-
Palán, Z.:. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. 1. vyd. Karolinum, Praha 1997.
-
Šimek, D.; Bartoňková, H.:. Andragogika. Olomouc 2002..
|