Vyučující
|
-
Topinka Daniel, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šotola Jaroslav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základy analytických technik 2. Otevřené kódování - základní pravidla a východiska 3. Otevřené kódování - nácvik I. 4. Otevřené kódování - nácvik II. 5. Práce s kvalitativním softwarem 6. Memoing 7. Analýza jednotlivých kódů a kódových rodin 8. Pokročilé kódování, tvorba kategorií 9. Hledání vztahů mezi kategoriemi, jednotkami analýzy 10. Alternativní kódování (narativní přístup, fenomenologická analýza) 11. Hlavní pravidla prezentace výsledků práce v textu 12. Etnografické psaní
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s technikami kvalitativní analýzy dat a navazuje tak na předchozí kurz Tvorba kvalitativních dat. Disciplína představuje východiska kvalitativních dat a věnuje se hlavně kódovacím procedurám (otevřené kódování, memoing, teoretickou citlivost, pokročilé fáze kódování). Je zaměřena na praktický nácvik analýzy spolu se psaním etnografických textů.
Student schopen vyhodnotit získána data, transparentním způsobem popsat svou metodologii a získané závěry vhodně prezentovat.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Odevzdání analýzy datového korpusu
|
Doporučená literatura
|
-
Crang, M., Cook, I. (2009). Doing Ethnographies. London: SAGE..
-
Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (eds.). (2005). Handbook of Qualitative Research.. Thousand Oaks, CA: Sage.
-
Hammersley, M., Atkinson, P. (2007). Ethnography: Principles in Practice.. London: Routledge.
-
Russell Bernard, H. 2005) Research Methods in Anthropology: Qualitative and Quantitative Approaches..
-
Saldana, J. (2021). The Coding Manual for Qualitative Researchers. London: Sage.
-
Strauss, A. - Corbinová, J.:. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice 1999.
|