Předmět: Andragogická didaktika

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Andragogická didaktika
Kód předmětu KSA/ADI
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Grecmanová Helena, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní pojmy disciplíny 2. Tradiční teorie vzdělávání 3. Learning design, Instructional design 4. Androdidaktické principy 5. Cíle vzdělávání dospělých 6. Didaktická analýza učiva 7. Aktivizující androdidaktické metody 8. Androdidaktika v online prostředí (remote learning) 9. Evaluace a hodnocení vzdělávacího procesu 10. Moderní trendy v androdidaktice (storytelling, vizualizace, sketchnoting, vizuální facilitace, gamifikace, canvas, methodkit, empatické mapy, persony)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Kurz se zaměřuje na problematiku výukového procesu ve vzdělávání dospělých. Studenti budou seznámeni se zásadami didaktické práce, možnostmi využití forem, metod a technik vzdělávání a didaktických prostředků s ohledem na cílovou skupinu a směrem k dosažení vzdělávacích cílů. V rámci kurzu bude věnována pozornost trendům v andragogické didaktice.
Po ukončení předmětu bude student znát: -klíčové pojmy z oblasti androdidaktiky -spektrum forem, metod a technik vzdělávání -zásady didaktické práce -aktuální trendy ve vzdělávání dospělých Po ukončení předmětu student dokáže: -vysvětlit základní pojmy disciplíny -vysvětlit didaktické principy ve vzdělávání dospělých -vybrat vhodnou formu, metodu a techniku vzdělávání vzhledem k cílové skupině -vybrat vhodné materiální didaktické prostředky vzhledem k cílové skupině
Předpoklady
Kurz je primárně určen těm, kteří neabsolvovali bakalářské studium oboru Andragogika.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Předpokládá se aktivní účast ve výuce.
Doporučená literatura
  • Čapek, Robert. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada.
  • Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. EDULAB.
  • MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9..
  • Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • Sieglová, Dagmar. (2019). Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada.
  • Skalková, J. (1999). Obecná didaktika. Praha: ISV.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika maior (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika minor (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -