Vyučující
|
-
Grecmanová Helena, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy disciplíny 2. Tradiční teorie vzdělávání 3. Learning design, Instructional design 4. Androdidaktické principy 5. Cíle vzdělávání dospělých 6. Didaktická analýza učiva 7. Aktivizující androdidaktické metody 8. Androdidaktika v online prostředí (remote learning) 9. Evaluace a hodnocení vzdělávacího procesu 10. Moderní trendy v androdidaktice (storytelling, vizualizace, sketchnoting, vizuální facilitace, gamifikace, canvas, methodkit, empatické mapy, persony)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz se zaměřuje na problematiku výukového procesu ve vzdělávání dospělých. Studenti budou seznámeni se zásadami didaktické práce, možnostmi využití forem, metod a technik vzdělávání a didaktických prostředků s ohledem na cílovou skupinu a směrem k dosažení vzdělávacích cílů. V rámci kurzu bude věnována pozornost trendům v andragogické didaktice.
Po ukončení předmětu bude student znát: -klíčové pojmy z oblasti androdidaktiky -spektrum forem, metod a technik vzdělávání -zásady didaktické práce -aktuální trendy ve vzdělávání dospělých Po ukončení předmětu student dokáže: -vysvětlit základní pojmy disciplíny -vysvětlit didaktické principy ve vzdělávání dospělých -vybrat vhodnou formu, metodu a techniku vzdělávání vzhledem k cílové skupině -vybrat vhodné materiální didaktické prostředky vzhledem k cílové skupině
|
Předpoklady
|
Kurz je primárně určen těm, kteří neabsolvovali bakalářské studium oboru Andragogika.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Předpokládá se aktivní účast ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, Robert. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada.
-
Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. EDULAB.
-
MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9..
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Sieglová, Dagmar. (2019). Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada.
-
Skalková, J. (1999). Obecná didaktika. Praha: ISV.
|