Předmět: Assesment centrum v praxi

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Assesment centrum v praxi
Kód předmětu KSA/ACP
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Trdá Jana, Mgr. Ph.D.
  • Chadt Karel, doc. Mgr. et PaedDr. CSc.
Obsah předmětu
1. Úvod Představení, učební cíle 2. Co je AC Assessment Centra jsou diagnosticko - výcvikový program využívaný pro výběr, respektive rozvoj lidí 3. Organizace AC (8 - 10 účastníků, 6 pozorovatelů, 2 moderátoři, 3 dostatečně velké místnosti) 4. Zásady AC Nezávislí pozorovatelé, stálá rotace zúčastněných, oddělení pozorování od hodnocení, Kritéria sledována v různých cvičeních, simulace situací 5. Cvičení v AC 1 Prezentace sebe sama, testy osobnosti, skupinová diskuse, 6. Cvičení AC 2 Práce v malých skupinách, rozbor konkrétních případů, interview, hodnotící rozhovor. 7. Požadavkový profil Vnitřní pohnutky/motivace, podnikatelské schopnosti, kognitivní schopnosti, sociální kompetence. 8. Jak vést interview 1 Forma otázek otevřených - podněcují k širokému toku vyprávění a poskytují partnerovi v rozhovoru mnoho volného prostoru pro odpověď. 9. Jak vést interview 2 Forma otázek uzavřených - omezují partnera v rozhovoru a měly by být využívány jen tehdy, když se jedná o specifická fakta. 10. Tendence k chybám v pozorování Každý pozorovatel má svoji představu o chování v dané situaci a tu se často snaží (třeba i nevědomě) posuzovat podle sebe a ne podle toho co je objektivně pozorováno. 11. Zpětná vazba Důležitá součást AC, která s sebou nese velké emocionální napětí. Proto je důležité, aby ten, kdo ji podává, byl seznámen se zásadami jejího podávání. 12. Závěr Shrnutí, opakování, společná diskuse.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Assessment centra jsou diagnosticko - výcvikový program. Cílem předmětu je po teoretickém vysvětlení principů AC na konkrétních cvičeních procvičit pozorování probandů a způsob hodnocení skupinových cvičení.C
- student zná definici AC - student zná základní principy AC - student organizaci AC - student umí samostatně plnit roli pozorovatele při AC - student umí vést interwiev v souladu s potřebami a cíli AC - student umí poskytnout a vyžádat si zpětnou vazbu - student dokáže posoudit výkon probanda při AC - student dokáže indikovat využití potenciálu AC pro vhodné probandy - student efektivně využívá potenciál AC
Předpoklady
Bez předchozích předpokladů.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Předmět je ukončen kolokviem, které proběhne formou skupinové diskuse ve skupinách o 5-7 studentech.
Doporučená literatura
  • Hana Kyriánová. Assessment centrum v současné praxi..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr