Název předmětu | Assesment centrum v praxi |
---|---|
Kód předmětu | KSA/ACP |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Úvod Představení, učební cíle 2. Co je AC Assessment Centra jsou diagnosticko - výcvikový program využívaný pro výběr, respektive rozvoj lidí 3. Organizace AC (8 - 10 účastníků, 6 pozorovatelů, 2 moderátoři, 3 dostatečně velké místnosti) 4. Zásady AC Nezávislí pozorovatelé, stálá rotace zúčastněných, oddělení pozorování od hodnocení, Kritéria sledována v různých cvičeních, simulace situací 5. Cvičení v AC 1 Prezentace sebe sama, testy osobnosti, skupinová diskuse, 6. Cvičení AC 2 Práce v malých skupinách, rozbor konkrétních případů, interview, hodnotící rozhovor. 7. Požadavkový profil Vnitřní pohnutky/motivace, podnikatelské schopnosti, kognitivní schopnosti, sociální kompetence. 8. Jak vést interview 1 Forma otázek otevřených - podněcují k širokému toku vyprávění a poskytují partnerovi v rozhovoru mnoho volného prostoru pro odpověď. 9. Jak vést interview 2 Forma otázek uzavřených - omezují partnera v rozhovoru a měly by být využívány jen tehdy, když se jedná o specifická fakta. 10. Tendence k chybám v pozorování Každý pozorovatel má svoji představu o chování v dané situaci a tu se často snaží (třeba i nevědomě) posuzovat podle sebe a ne podle toho co je objektivně pozorováno. 11. Zpětná vazba Důležitá součást AC, která s sebou nese velké emocionální napětí. Proto je důležité, aby ten, kdo ji podává, byl seznámen se zásadami jejího podávání. 12. Závěr Shrnutí, opakování, společná diskuse.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Assessment centra jsou diagnosticko - výcvikový program. Cílem předmětu je po teoretickém vysvětlení principů AC na konkrétních cvičeních procvičit pozorování probandů a způsob hodnocení skupinových cvičení.C
- student zná definici AC - student zná základní principy AC - student organizaci AC - student umí samostatně plnit roli pozorovatele při AC - student umí vést interwiev v souladu s potřebami a cíli AC - student umí poskytnout a vyžádat si zpětnou vazbu - student dokáže posoudit výkon probanda při AC - student dokáže indikovat využití potenciálu AC pro vhodné probandy - student efektivně využívá potenciál AC |
Předpoklady |
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Předmět je ukončen kolokviem, které proběhne formou skupinové diskuse ve skupinách o 5-7 studentech. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|