Vyučující
|
-
Mildnerová Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Struktura předmětu (vyučující): 1. Akademická integrita 2. Co obnáší četba odborného textu 3. Plagiarismus a jeho prevence 4. Kritické myšlení 5. Vybrané žánry odborných textů 6. Vyhledávání informací: mezi knihovnou a novými medii 7. Práce s odborným textem: základní struktura textu 8. Práce s odborným textem: resumé a anotace 9. Práce s odborným textem: práce s terminologií 10. Efektivní tvorba poznámek z přednášek, seminárních diskusí, konferencí 11. Nejčastější citační styly v sociálních a humanitní vědách Prezentační dovednosti: formy písemného projevu, ústní prezentace, jazyková kultura
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Absolutorium předmětu umožní studujícím orientaci v základních akademických úkonech (viz struktura předmětu), které jsou klíčové pro úspěšné zvládnutí studia sociálně-vědné orientace. Studenti jsou seznámeni s jednotlivými tématy teoreticky v rámci přednášek a v semináři participují na praktické demonstraci příkladů jednotlivých akademických dovedností. Seminář seznámí studenty se základy akademického čtení, tj. s postupy, jak kriticky číst a porozumět odborným textům a se základními žánry společenskovědní odborné stati. Studenti se aktivní formou práce s odbornými texty naučí, jak text důkladně analyzovat, jak pracovat s odbornou terminologií, jak v textu odhalit hlavní strukturu, klíčové myšlenky, výzkumné metody, argumentace a závěry autorů, jak vést argumentaci a polemiku a také, jak zpracovat resumé a anotaci předloženého textu. Samostatná přednáška je pak věnována ústnímu projevu, a to jak na seminářích, tak na konferencích Cíle předmětu: * Zvládnutí základních akademických dovednosti na teoretické a praktické úrovni. Výstupy z učení: * Zvládnutí tvorby studentského výstupu od fáze zadání po konečný výstup * Dovednost práce s akademickým textem * Schopnost kritického čtení a rozumění * Schopnost kvalitní prezentace studentského výstupu * Aplikace znalostí a dovedností v oblasti akademických dovedností v dalším studiu
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích, seminární úkoly, četba povinné literatury, tvorba prezentace
|
Doporučená literatura
|
|