Předmět: Disertační seminář 3

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Disertační seminář 3
Kód předmětu KSA/95S3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kubátová Helena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Lužný Dušan, prof. PhDr. Dr.
  • Lux Martin, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
  • Ryšavý Dan, doc. Mgr. Ph.D.
  • Sýkorová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmausová Gerlinda, prof. PhDr.
  • Dopita Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Forma výuky: seminář, kolokvium Obsah: Systematické zpracovávání disertačního projektu v souladu s individuálním studijním plánem a dle doporučení školitele/ školitelky, popř. návrhů vzešlých z kolokvia. Prezentace disertačního projektu, resp. disertačního výzkumu - postupu jeho realizace a výsledků; prezentace struktury disertační práce a struktury a obsahu vybrané kapitoly disertace. Vyhodnocení stavu práce na disertaci a plánu dalšího postupu, v LS pak plánu na dokončení projektu v jeho závěrečné fázi ve 4. ročníku studia.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Studující rozvíjejí disertační projekt pod odborným vedením školitele/školitelky, propracovávají teoretické rá-mování výzkumu, realizují výzkum, vč. analýzy a interpretace dat, postupně sepisují pracovní verzi kapitol di-sertace. V kolokviích (ZS a LS) studující prezentují svůj disertační projekt v jeho pokročilejší fázi a plán dalšího po-stupu na disertačním projektu před doktorandy a doktorandkami ze všech ročníků doktorského studia, školiteli a garantem předmětu. Cílem kolegiální diskuse je napomoci k identifikaci silných a slabých stránek projektu a navrhnout případnou úpravu postupu prací na disertaci. (Účast školitele/školitelky na kolokviu umožňuje koor-dinaci prací na disertaci.) Studující se zároveň cvičí v posuzování návrhů předložených ostatními. Edukační cíle: Studující disponují hlubšími teoretickými a metodologickými znalostmi a dovednostmi, které dokáží tvůrčím způsobem uplatnit při realizaci disertačního výzkumu: sběru dat, jejich zpracovávání, analýze a interpretaci. Studující umí sestavit prezentaci zadané části disertačního projektu, přednést ji publiku na kolokviu a poučeně reagovat na podněty vzešlé v diskusi. Ve vztahu k prezentovaným disertačním projektům kolegů/kolegyň rozvíjejí studující svoji kompetenci kriticky hodnotit výsledky výzkumné práce a diskutovat o nich. Osnova: Systematické zpracovávání disertačního projektu v souladu s individuálním studijním plánem a dle doporučení školitele/ školitelky, popř. návrhů vzešlých z kolokvia. Prezentace disertačního projektu, resp. disertačního výzkumu . postupu jeho realizace a výsledků; prezentace struktury disertační práce a struktury a obsahu vybrané kapitoly disertace. Vyhodnocení stavu práce na disertaci a plánu dalšího postupu, v LS pak plánu na dokončení projektu v jeho závěrečné fázi ve 4. ročníku studia.
Studující disponují hlubšími teoretickými a metodologickými znalostmi a dovednostmi, které dokáží tvůrčím způsobem uplatnit při realizaci disertačního výzkumu: sběru dat, jejich zpracovávání, analýze a interpretaci. Studující umí sestavit prezentaci zadané části disertačního projektu, přednést ji publiku na kolokviu a poučeně reagovat na podněty vzešlé v diskusi. Ve vztahu k prezentovaným disertačním projektům kolegů/kolegyň rozvíjejí studující svoji kompetenci kriticky hodnotit výsledky výzkumné práce a diskutovat o nich.
Předpoklady
Podmínkou zápisu je splnění Disertačního semináře 2.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Studující zpracovávají zadané části disertačního projektu. Projekt zahrnuje již v ZS popis realizace disertačního výzkumu, diskusi užité metodologie a jeho dosavadní výsledky, návrh struktury disertační práce (v LS jsou tyto části projektu dále upravovány). V ZS a LS studující zpracují po jedné kapitole disertace. Studující předkládají texty školiteli/ školitelce a pravidelně (jednou měsíčně) je konzultují. Konzultace probíhají ústně či písemně v dohodnutém termínu. Studující zpracují písemný podklad pro prezentaci disertačního projektu a zašlou ho vyučujícím, školiteli a ostatním studujícím ve stanoveném termínu před kolokviem. (Text musí plnit požadavky na vědecký styl.) Disertační projekt pak prezentují na kolokviu, přičemž ostatní zúčastnění studenti a studentky se vyjadřují v navazující diskusi k obsahu i formě prezentace. Disertační projekt prezentovaný na kolokviu v letním semestru musí vykazovat zjevný pokrok oproti úrovni projektu předloženému v zimním semestru. ----- O uznání předmětu a udělení kreditů rozhoduje školitel/ka, zápočet za předmět vkládá do IS STAG garant předmětu (t.č. předseda OR) na žádost studujících. (Formulář žádosti je dostupný na webových stránkách KSA FF UP.) Žádost jsou studující povinni předložit garantovi předmětu nejpozději 30. června daného akademického roku. Žádost obsahuje vyjádření školitele, resp. jeho hodnocení pokroku doktoranda/doktorandky při zpracování disertační práce. Úspěšné splnění předmětu je hodnoceno 8 kredity!
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Sociologie (2019) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Sociologie (2019) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -