Vyučující
|
-
Kubátová Helena, doc. PhDr. Ph.D.
-
Sýkorová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Naplánování výuky včetně pedagogických metod ve spolupráci s garantem/garantkou kursu. 2.Výuka v kursu a koordinace studentské práce dle sylabu kursu. 3.Poskytování zpětné vazby účastníkům kurzu, vyzvednutí kladných stránek a studijního pokroku, identifikace slabých stránek a případného zhoršení studijního výkonu. 4.Formální zhodnocení studentské práce navržením známky garantovi/garantce kursu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
1. Asistence vyučujícímu při vedení metodologických seminářů/cvičení k přednášce. Cílem předmětu je rozvoj kompetencí doktorandů v metodologii, metodách sociologického kvantitativního či kvalitativního výzkumu a rozvoj pedagogických kompetencí v rámci asistence při výuce metodologického předmětu na bakalářské úrovni v oboru sociologie nebo oboru příbuzném na základě konzultace a dohody se školitelem či školitelkou. Asistovat při vedení metodologických seminářů/cvičení k přednášce, zpracovat přípravu na konkrétní výuku, předložit ji s předstihem garantovi, komunikovat se studenty ohledně jejich práce v předmětu a poskytovat jim zpětnou vazbu. Navrhnout garantovi/garantce předmětu hodnocení jednotlivých studentek a studentů. Získané způsobilosti: Student umí zprostředkovat odborné dovednosti v kvantitativní či kvalitativní metodologii a metodách studujícím ve výuce prostřednictvím různých pedagogických metod, vést seminární výuku a koordinovat práci studentů ve výuce, poskytnout studentům zpětnou vazbu na jejich práci v předmětu, včetně formálního hodnocení. 2. Podíl na výuce předmětu v angličtině. Cílem předmětu je rozvoj pedagogických a jazykových kompetencí studenta a rozvoj schopnosti využít téma disertační práce v rámci výuky v předmětu v angličtině na bakalářské úrovni v oboru sociologie nebo oboru příbuzném na základě konzultace a dohody se školitelem či školitelkou. Tzn.: vyučovat v předmětu dle plánu, zpracovat přípravu na konkrétní výuku, předložit ji s předstihem garantovi, komunikovat se studenty ohledně jejich práce v předmětu a poskytovat kolektivní a individuální zpětnou vazbu. Navrhnout garantovi/garantce předmětu hodnocení jednotlivých studentek a studentů. Získané způsobilosti: Student umí zprostředkovat studentům odborné vědomosti a dovednosti v angličtině; vést výuku v angličtině a koordinovat práci studentů ve výuce; poskytnout studentům zpětnou vazbu na jejich práci v předmětu včetně formálního hodnocení.
Způsobilost: - naplánovat výuku dle sylabu, případně vytvořit vlastní sylabus ve spolupráci s garantem/garantkou daného kursu; - formulovat cíle, způsobilosti, obsah, metody a požadavky pro daný kurs; - sestavit povinnou a doporučenou literaturu pro daný kurs; - zprostředkovat odborné vědomosti studujícím ve výuce prostřednictvím různých pedagogických metod; - vést seminární výuku a koordinovat práci studujících ve výuce; - poskytnout studujícím zpětnou vazbu na jejich práci v kursu včetně formálního hodnocení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Spolupracovat s garantem/garantkou kursu na naplánování výuky v kursu, případně na sestavení sylabu, včetně seznamu literatury. Vyučovat v kursu dle plánu, komunikovat se studujícími ohledně jejich práce v kursu a poskytovat kolektivní a individuální zpětnou vazbu. Navrhnout garantovi/garantce hodnocení jednotlivých studujících. Zápočty uděluje garant předmětu na žádost studující/ho. Žádost o udělení kreditů jsou studující povinni předložit garantovi předmětu spolu s vyjádřením školitele nejpozději 30. června daného akademického roku. K žádosti, jejíž formulář je dostupný na webových stránkách KSA FF UP, studující připojí popis výukových aktivit (v čem pedagogická asistence spočívala, časový rozsah participace) a zhodnocení asistence vyučujícím/garantem daného kurzu. K žádosti se vyjádří rovněž školitel/ka.
|
Doporučená literatura
|
|