Předmět: Metodologické inovace v kvantitativním a kvalitativním výzkumu v sociologii

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Metodologické inovace v kvantitativním a kvalitativním výzkumu v sociologii
Kód předmětu KSA/92AMK
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vávrová Soňa, Mgr. Ph.D.
  • Sýkorová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
  • Ryšavý Dan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu je v každém akademickém roce upřesněn.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Kursy metodologických inovací si mohou studenti/ky zapsat max. dvakrát během studia: viz Metodologické inovace v kvanti- a kvalitativním výzkumu v sociologii I a Metodologické inovace v kvanti- a kvalitativním výzkumu v sociologii II. Předmět se zaměřuje na nové či specifické metodologické přístupy/metody uplatňované v současném kvantitativním a kvalitativním sociologickém výzkumu, popř. na prohloubení znalostí a dovedností týkajících se základních ("tradičních") výzkumných metod. Cílem kurzu je dále rozvinout a zkvalitnit výzkumné kompetence studujících. Na výuce se vedle domácích vyučujících podílejí významní odborníci, obvykle ze zahraničních vysokých škol nebo výzkumných ústavů, specializující se na daný přístup či metodu. Výuka je vedena v českém nebo anglickém jazyce.
Studující prohloubí svoji znalost logických principů kvantitativní a kvalitativní výzkumné strategie. Seznámí se s pokročilými, specifickými výzkumnými přístupy či metodami, příp. zdokonalí znalosti o základních metodách získané v pregraduálním studiu. Osvojí si znalosti a dovednosti potřebné k adekvátnímu užití přístupů/metod ve výzkumu. Výuka zahraničních vyučujících přispěje rovněž k rozvoji jazykových kompetencí studentů/studentek.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Forma způsobu ověření studijních výsledků a požadavky na studující jsou závislé na konkrétním obsahu výuky v daném akademickém roce. Úspěšné ukončení kurzu I je hodnoceno 7 kredity, kurzu II taktéž 7 kredity!
Doporučená literatura
  • Carrington, P. J., Scott, J., & Wasserman, S. (2005). Models and methods in social network analysis. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Groves, R. M. (2004). Survey errors and survey costs. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons.
  • Vašát, P., J. Bernard. (2015). Formování komunit, nebo sociální integrace? Analýza personálních sítí ukrajinských migrantů v Plzni. Sociologický časopis 51(2): 199-225.
  • Vinopal, J. (2008). Kognitivní přístupy v metodologii výzkumných šetření: metoda okamžité validizace. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
  • Wasserman, S., & Faust, K. (1999). Social network analysis: methods and applications. Cambridge: Cambridge University Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Sociologie (12) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Sociologie (12) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -