Vyučující
|
-
Dopita Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
-Proměny ve vzděllávání dětí a dospělých s ohledem na jejich zapojování do formálního vzdělávání dospělých. Celoživotní vzdělávání vs celoživotní učení. -Vymezení formálního vzdělávání dospělých a jeho podob v České republice v kontextu evropské vzdělávací politiky. Proměny v pojetí kurikula formálního vzdělávání dospělých (klíčové, profesní kompetence aj.). Trendy unifikace při stanovování a evaluaci profilu absolventa formálního vzdělávání v českém i celoevropském kontextu. -Středoškolské vzdělávání jako vzdělávání dospělých ve vazbě na kvalifikaci. Závěrečná zkouška podle jednotného zadání. -Vysokoškolské vzdělávání jako vzdělávání dospělých ve vazbě na kvalifikaci, dopady Boloňského procesu, národní kvalifikační rámce terciárního vzdělávání (Q-Ram). -Profesní vzdělávání jako kvalifikační vzdělávání u státem sledovaných profesí -...
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Účast na vědeckém projektu rozšiřuje akademické, organizační i praktické dovednosti studentů v oboru, resp. sociálněvědního výzkumu a jeho aplikací. Předpokladem je existence konkrétního projektu podpořeného z vnitřních či vnějších zdrojů. Vhodnost podaného projektu vzhledem k vazbě na disertační práci posuzuje a doporučují školitel a garant předmětu. Doktorand může participovat na projektu na domácí instituci (UPOL) anebo na jiném pracovišti v rámci České republiky anebo Slovenska, po dohodě se školitelem a garantem na jiném vhodném místě. Znalosti a dovednosti: Účast v projektu upevňuje a rozšiřuje výzkumné dovednosti studentů. Student získává zkušenosti s organizací vědeckého projektu, jeho plánováním, realizací a diseminací výsledků. Posiluje své prezentační dovednosti. Osnova: 1. Studenti v rámci svého disertačního projektu či v jeho souvislosti připravují dílčí vědecký projekt a ověřují možnosti jeho podpory; podmínkou zápisu předmětu je úspěch v takové soutěži (tj. předmět je zapisován až v následujícím semestru či později dle délky projektu) 2. Konkrétní způsob účasti na projektu je specifikován v projektové žádosti 3. Doktorand plní (dílčí) samostatné úkoly dané projektem, připravuje výstupy, prezentuje výsledky 4. Student se podílí na přípravě podkladů pro hodnocení projektu 5. Předmět je uznán po úspěšné obhajobě uzavřeného projektu nebo poté, co byly výsledky projektu publikovány v publikacích typu Jimp1, Jimp2, Jsc či Jost-Cciz; zpětnou vazbu k účasti na projektu doplňuje evaluační rozhovor s garantem kurzu
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Knowles, M. S.:. The Adult Learner. A neglected species. Houston, Gulf Publishing, 1990..
-
RABUŠICOVÁ, Milada, RABUŠIC, Ladislav (eds.). Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta a Fakulta sociálních studií. Brno 2008, s. 339. ISBN 978-80-210-4779-2..
|