Cílem kurzu je získání kompetencí pro úspěšnou přípravu projektů základního i aplikovaného výzkumu v oblasti vzdělávání dospělých/andragogika. Kurz obsahuje teoretickou a praktickou část s důrazem na praktickou přípravu projektových návrhů. V rámci teoretické přípravy se studenti seznámí s možnostmi financování výzkumu v oblasti sociálních věd. Budou diskutovány podmínky a kritéria pro posuzování návrhů výzkumných projektů u vybraných grantových soutěží v České republice i v zahraničí: The Wenner-Gren Foundation, Visegrad Fund, Vzdělávací nadace Jana Husa, studentská grantová soutěž UP Olomouc IGA, Grantová agentura ČR, Technologická agentura ČR, NAKI (Ministerstvo kultury), Nadace Open Society Fund, Hlávkova nadace a resortní grantová soutěž Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (operační program Výzkum a vývoj pro inovace). Studenti se dále seznámí se strukturou projektu, pravidly projektového řízení a vybranými úspěšnými návrhy projektů základního i aplikovaného výzkumu, u nichž budou diskutovat jejich formální i obsahovou strukturu. Studenti se rovněž seznámí s pravidly hodnocení výsledků v oblasti výzkumu a vývoje v České republice a se souvisejícími možnostmi publikací výsledků výzkumné práce u nás a v zahraničí. V prakticky zaměřené části kurzu připraví každý student návrh výzkumného projektu - projekt lze připravovat jak individuálně, tak v týmové spolupráci. Bude preferováno zaměření na téma disertační práce a studenti budou obsahovou a formální stránku svých projektů vzájemně diskutovat. Znalosti a dovednosti: Po úspěšném absolvování kurzu bude student schopen popsat základní principy formálních a obsahových náležitostí projektových návrhů a grantových přihlášek, vysvětlit principy a pravidla hodnocení grantových návrhů a projektových přihlášek a publikačních výstupů, objasnit základní principy hodnocení výsledků výzkumu a vývoje v ČR, diskutovat obsahové a formální náležitosti grantových návrhů a projektových přihlášek, aplikovat uvedené znalosti a dovednosti při přípravě vlastního návrhu grantového projektu. Osnova: 1. Přehled možností financování výzkumu v oblasti sociálních věd v ČR a v zahraničí 2. Základní struktura návrhu projektu, pojmy, projektové řízení, rozpočet 3. Hlavní podmínky a kritéria pro úspěšné získání grantu ve vybraných grantových soutěžích 4. Studium úspěšných projektů základního a aplikovaného výzkumu v sociálních vědách se zaměřěním na projekty v oboru, diskuze nad obsahovou a formální stránkou úspěšných projektů 5. Pravidla hodnocení výsledků výzkumu a vývoje v ČR 6. Možnosti publikací výsledků výzkumu a vývoje v ČR a v zahraničí, publikační strategie, proces peer review a pravidla pro posuzování publikačních výstupů, "predátorské" časopisy a konference 7. Příprava návrhu projektu 8. Diskuze nad návrhy projektů
|
-
Knowles, M. S.:. The Adult Learner. A neglected species. Houston, Gulf Publishing, 1990..
-
RABUŠICOVÁ, Milada, RABUŠIC, Ladislav (eds.). Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta a Fakulta sociálních studií. Brno 2008, s. 339. ISBN 978-80-210-4779-2..
|