Název předmětu | Kritické pohledy na organizační změnu |
---|---|
Kód předmětu | KSA/92ADK |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 10 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
-Proměny ve vzděllávání dětí a dospělých s ohledem na jejich zapojování do formálního vzdělávání dospělých. Celoživotní vzdělávání vs celoživotní učení. -Vymezení formálního vzdělávání dospělých a jeho podob v České republice v kontextu evropské vzdělávací politiky. Proměny v pojetí kurikula formálního vzdělávání dospělých (klíčové, profesní kompetence aj.). Trendy unifikace při stanovování a evaluaci profilu absolventa formálního vzdělávání v českém i celoevropském kontextu. -Středoškolské vzdělávání jako vzdělávání dospělých ve vazbě na kvalifikaci. Závěrečná zkouška podle jednotného zadání. -Vysokoškolské vzdělávání jako vzdělávání dospělých ve vazbě na kvalifikaci, dopady Boloňského procesu, národní kvalifikační rámce terciárního vzdělávání (Q-Ram). -Profesní vzdělávání jako kvalifikační vzdělávání u státem sledovaných profesí -...
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Kritické přístupy k organizacím se zaměřují na to, jak organizační změny a rozvoj prožívají různé skupiny žen a mužů, kteří pracují v rámci organizací, a také to, jak je organizační změna ovlivněna širšími historickými, sociálními, politickými a ekonomickými silami. Prostřednictvím tohoto kurzu budou mít studenti možnost - rozvíjet teoretické a analytické dovednosti, aby mohli kriticky posoudit organizační změny, jejich socioekonomické souvislosti a dimenze smyslové tvorby, jazyka, moci, nerovnosti a odporu v různých organizačních prostředích (kanceláře, továrny, podniky sektoru služeb, nevládní organizace, neziskové organizace, družstva, komunitní skupiny, vládní jednotky, školy, rodinné podniky atd.). - identifikovat metody, které se často používají k "restrukturalizaci" organizací (např. zmenšování, outsourcing, podmíněné politiky v čase); - rozvoj kritiky nedávných trendů, které zdůrazňují "posilování postavení", "organizační učení" a "reengineering" a přemýšlejí o alternativních organizačních modelech s vizí společenských změn. - Teorie a metody organizační změny budou studovány na konkrétních případech (včetně vlastních zkušeností s organizacemi) prostřednictvím různých forem učení.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika (20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Adult Education (2021) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Adult Education (2021) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika (20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |