Členové a členky komise formulují otázky vážící se k literatuře vybrané pro účely rozpravy z výše uvedených tří okruhů. Studující zodpoví otázky v diskusi se zkoušejícími. Student/ka představí teoretické ukotvení svého disertačního projektu z perspektivy jak obecně sociologické, tak vztahující se k tématu disertační práce, současně i návrh metodologie disertačního výzkumu. (Průběžná zkouška se koná před nejméně třemi členy oborové rady, zejména těmi, kteří zajišťují teoretické a metodologické předměty.) Seznam literatury ke zkoušce: I. SOCIOLOGICKÁ TEORIE ARCHER, M. S. (et al.): Late Modernity. Trajectories towards Morphogenic Society. Lausanne: Springer, 2014. ARCHER, M. S.: The Reflexive Imperative in Late Modernity. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. BECK, U.: Riziková společnost. Na cestě k jiné moderně. Praha: SLON, 2004. BECK, U., GIDDENS, A., LASH, S.: Reflexive Modernization: Politics, Tradition, and Aesthetics in the Modern Social Order. Cambridge: Polity Press, 1994. BURAWOY, M. (et al.): Global Ethnography: Forces, Connestions, and Imaginations in a Postmodern World. Berkeley, University of California Press, 2000. CASTELLS, M.: The Rise of the Network Society. The Information Age: Economy, Society and Culture. Vol. I. Cambridge, Oxford: Blackwell, 2000. LUHMANN, N.: Sociální systémy. Nárys obecné teorie. Praha: CDK, 2006. LUHMANN, N.: Ecological Communication. Cambridge: Polity Press, 1989. MERTON, R. K.: Studie ze sociologické teorie. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. PARSONS, T.: The Social System. London: Routledge and Kegan Paul Ltd., 1952. STEGER, M.: Globalization: A Very Short Introductions. New York: Oxford University Press, 2017. II. METODOLOGIE SOCIOLOGIE/SOC. VĚD BURAWOY, M.: The Extended Case Method: Four Countries, Four Decades, Four Great Transformations, and One Theoretical Tradition. Berkeley: University of California Press, 2009. CHARMAZ, K.: Constructing Grounded Theory: A Practical Guide Through Qualitative Analysis. London: Sage Publications, 2006. DURKHEIM, E.: Pravidla sociologické metody. Praha: VŠP, 1969. FEYERABEND, P. K.: Rozprava proti metodě. Praha: Aurora, 2001. GARFINKEL, H.: Studies in Ethnometodology. New Jersey: Engelwood Cliffs, 1967. GIDDENS, A.: New Rules of Sociological Method. A Positive Critique of Interpretative Sociologies. London: Hutchinson, 1976. KUHN, T. S.: Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH, 2008. LAZARSFELD, P. F.: On Social Research and Its Language. Chicago: The University of Chicago Press, 1993. MEAD, H. G.: Mysl, já a společnost. Praha: Portál, 2017. POPPER, K. R.: Logika vědeckého zkoumání. Praha: OIKOYMENH, 1997. SCHUTZ, A.: Každodenná a vedecká interpretácia ľudského konania. S. 278-330 in Alieva, D., Tížik, M. (eds.) Príspevok Alfreda Schütza k sociologickej teórii. Praha: SLON, 2012. SCHUTZ, A.: Tvorba pojmov a teórií v sociálnych vedách. S. 331-351 in Alieva, D., Tížik, M. (eds.) Príspevok Alfreda Schütza k sociologickej teórii. Praha: SLON, 2012. WEBER, M. (ed. Havelka, M.): Metodologie, sociologie, politika. Praha: OIKOYMENH, 1998. III. LITERATURA Z OBORU DISERTAČNÍ PRÁCE Navrhne doktorand/ka po konzultaci se školitelem/školitelkou.
|