Vyučující
|
-
Dopita Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje se na schopnost studentů kriticky se zamýšlet nad tématy, které jsou v současnosti diskutovány v andragogice a vzdělávání dospělých. Východiskem je četba domácích a zahraničních odborných publikací podporujících, ale i limitujících koncept integrální andragogiky. Koncept integrální andragogiky je dílem Vladimíra Jochmanna, přesto můžeme nalézt obdobné koncepty vzdělávání a učení dospělých i v pracích dalších představitelů andragogiky, u nichž se však neobjevuje Jochmannův zastřešující název. - Jochmannovo (1992, 1994) vymezení integrální andragogiky a jeho odborný kontext - Illerisovo (2004) pojetí učení a vzdělávání dospělých v odborném kontextu - Brookfieldovo (2005) vymezení liberalizace učení a vyučovaní dospělých a jeho odborný kontext. - Kritický pohled Leony M. English a Petera Mayo (2012) Literatura bude aktualizována podle vydávaných titulů a zaměření projektů disertačních prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Seminární práce
Účast na seminářích. Četba zadaných textů. Aktivní zapojení do diskuse. Zpracování seminární práce k zakončení předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
Brookfield, S. (2005). The Power of Critical Theory. Liberating Adult Learning and Teaching.. San Francisco: San Francisco: Jossey-Bass.
-
English, L. M., Mayo, P. (2012). Learning with Adults: A Critical Pedagogical Introduction.. Rotterdam: Sense Publishers.
-
Illeris, K. (2004). Adult Education and Adult Learning. Malabar: Krieger Publishing Company.
-
Jochmann, V.:. Výchova dospělých - andragogika. In: AUPO, Sociologica - Andragogica 1, 1992, str. 11 - 22..
|