Název předmětu | Diskurz andragogiky |
---|---|
Kód předmětu | KSA/91ADA |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 10 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Kurz vychází z vymezení výchovy a vzdělávání jako sociálního faktu u Émila Durkheima přes Lindemanův koncept vzdělávání dospělých. Následují koncepty vzdělávání dospělých USA u Malcoma Knowlese a jeho pokračovatelů, které se vyvíjely mezi lety 1973 do 2012. Evropský koncept vzdělávání dospělých reprezentuje dílo Petera Jarvise. Cílem je, aby studenti byli schopni uvedené koncepty argumentačně podpořit i kriticky zhodnotit ve vazbě na současnou andragogickou teorii.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Výstupy z učení |
Předmět se zaměřuje na schopnost studentů kriticky se zamýšlet nad tématy, které jsou v současnosti diskutovány v andragogice a vzdělávání dospělých. Východiskem je četba především zahraničních odborných publikací z oboru andragogika a vzdělávání dospělých, které postihují proměnu diskursu. Kurs vychází z Wulfova (2003) pojetí věd o výchově. Výstupem kursu Diskurs andragogiky bude text, který vztáhne problematiku současné diskuse v oblasti vzdělávání dospělých k vašemu tématu práce, minimální rozsah 10 normostran. Text bude mít formulovaný cíl: Identifikovat odborný diskurs k tématu disertační práce ?.. výzkumnou otázku: Které teorie se objevují v publikovaných textech k tématu disertační práce ?. popsaný postup jeho tvorby textu, rešeršní strategie a její analýzy Zadání: 1) Rešerše odborných recenzovaných publikací k tématu vaší disertační práce 2) Jejich roztřídění, zda se jedná o humanistické, empirické či kritické teorie (viz Wulf) 3) Soupis teorií, které se v textech ve vztahu k tématu vaší práce objevují 4) Zařazení optiky tématu práce do odborného diskursu o tématu
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Účast na seminářích. Četba zadaných textů. Aktivní zapojení do diskuse. Zpracování seminární práce k zakončení předmětu: cíl, výzkumná otázka a popis metody. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika (20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Adult Education (2021) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika (20_2024) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Adult Education (2021) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika (20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika - čtyřletý (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |