Vyučující
|
-
Nemrava Daniel, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti probírají základní terminologii literární teorie. Rozbory vybraných pasáží děl jsou věnovány významným autorům šp.a LA literatury. Texty jsou analyzovány z hlediska tématu, zápletky, charakteru, imaginace, formy, stylu. Součástí předmětu je i úvod do teorie verše, základů metriky české a španělské versologie, druhů strof a jejich využití v rámci některých známých autorů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na základní literárněvědnou terminologii zpřehledněnou pomocí konkrétních ukázek uměleckých textů v originální verzi. Rozbory vybraných pasáží děl jsou věnovány významným autorům šp.a LA literatury. Texty jsou analyzovány z hlediska tématu, zápletky, charakteru, imaginace, formy, stylu. Součástí předmětu je i úvod do teorie verše, základů metriky české a španělské versologie, druhů strof a jejich využití v rámci některých známých autorů.
Schopnost literární analýzy v rámci cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Berrio García, A. (1994). Teoría de literatura. Madrid.
-
Lázaro Carreter, F. , Correa Calderón, E. (1992). Cómo se comenta un texto literario. Salamanca: Anaya.
-
Le Guern, M. (1990). La metáfora y la metonimia. Madrid: Cátedra.
-
Pagnini, M. (1992). Estructura literaria y método crítico. Madrid.
-
Petrů, Ed. (2000). Úvod do studia literární vědy. Olomouc: Rubico.
-
Tato, J. L. (1975). Semántica de la metáfora. Alicante.
|