Vyučující
|
-
Nemrava Daniel, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah: 1) Španělská literatura v 18. a 19. století: klasicismus, romantismus, realismus Četba: Mariano José de Larra: Artículos Clarín: La Regenta 2) Hispanoamerická literatura období nezávislosti (19. století) Četba: José Hernández: Martín Fierro Rubén Darío: Caupolicán 3) Hlavní tendence šp. lit . 20. století (generace 98, 27 a další) Četba: Miguel de Unamuno: Niebla Federico García Lorca: vybrané básně 4) Hlavní tendence hispanoam. lit . 20. století Četba: Jorge Luis Borges: vybrané povídky Julio Cortázar: Vybrané povídky 5) Významné trendy v současné šp. a hispanoam. literatuře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základním metodologickým rámcem studia španělsky psané literatury. Posluchač by měl rovněž získat základní orientaci ve vývoji této literatury.
Orientace v dějinách literatury daného období, schopnost analýzy a interpretace vybraných textů.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z teorie literatury, orientace v dějinách Španělska a Latinské Ameriky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Pravidelná docházka a aktivní účast na přednáškách a seminářích, příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu.
|
Doporučená literatura
|
-
Esteban, A. (1997). Literatura hispanoamericana. Granada.
-
López, J. G. (1993). Historia de la literatura espańola. Barcelona.
-
Oviedo, J. M. (1995). Historia de la literatura hispanoamericana IV. Madrid.
-
Shaw, D. L. (1999). Nueva narrativa hispanoamericana. Madrid.
|