Vyučující
|
-
Esparza Daniel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující bloky: 1. Espana hoy: sociedad, política, economía y cultura. 2. Teoría de la formación y transformación de la identidad nacional. 3. Geografia y estructura de la población 4. Arte y Gastronomía. 5. Mass-Media en Espana (Prensa, Televisión e internet). 6. Secretos y pequenos paraísos de Espana 7. Tradiciones en Espana.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je podat kulturní, společenský a geografický přehled Španělska. Seznámit se základními aspekty života obyvatelstva, tradicemi, uměním, myty, sociálními problémy a konflikty, a mnoha tajemstvími skrytymi a zakorenenymi ve spanelské kulture, jez studenti musí objevit v prubehu vyuky.
Zvládnutí látky v rozsahu specifikovaném v cílech předmětu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Závěrečná zpráva
1. Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím. 2. Presentace 3. Příprava zadaných cvičení na každou hodinu 4. Informe final (breve ensayo).
|
Doporučená literatura
|
-
Aguirre Beltrán, B. (1994). El espanol por profesiones. Servicios turísticos. Madrid: SGEL.
-
Carrasco Montero, J., a Solé Bernardino, L. (1997). Reálie španělsky mluvících zemí. Plzeň.
-
Esparza, D. y Krc, E. (2011). Literatura e identidad nacional: Un estudio del Otro en la novela Trafalgar de Galdós. Olomouc.
-
Uriz, F. J. - Harling, B. (2000). En el mundo hispánico. Londres: Chancerel.
|