Vyučující
|
-
Riebová Markéta, Mgr. Ph.D.
-
Jurajdová Zuzana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Prostřednictvím vlastní četby, ale i debaty nad fikčními a teoretickými texty se studenti seznámí s možnými přístupy k tvorbě a interpretaci nejen literárního díla.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s ukázkami současné tvorby vybraných hispanoamerických autorů, a to s přihlédnutím k teoretickému základu dalších světových autorů i literárních teoretiků. Studenti se blíže seznámí s polemikou nad možnostmi autora, čtenáře, vypravěče a textu samotného, a také s dialogem mezi těmito aktéry procesu tvorby a přijetí literárního díla. V průběhu semestru budou studenti pracovat jak s texty literárními, tak i s těmi teoretickými i experimentálními na pomezí literárního a extraliterárního projevu. Klíčovými autory kurzu budou Mario Bellatin, Guadalupe Nettel a Lina Meruane.
|
Předpoklady
|
Kurz je primárně určen studentům španělské filologie (včetně dalších specializací).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast v hodinách, četba zadaných textů, odevzdání závěrečné seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Cedomil Goic, ed. (1988). Historia y crítica de la literatura hispanoamericana III. Época contemporánea.. Barcelona: Editorial Crítica.
-
Donald L. Shaw. (1999). Nueva narrativa hispanoamericana.. Madrid:Ediciones Cátedra.
-
Eduard Hodoušek a kol. (1996). Slovník spisovatelů Latinské Ameriky. Praha: Libri.
-
Giuseppe Bellini. (1986). Historia de la literatura hispanoamericana.. Madrid: Editorial Castalia.
-
José Miguel Oviedo. (2002). Historia de la literatura hispanoamericana. Tomo 4. De Borges al presente.. Madrid: Alianza Editorial.
|