Vyučující
|
-
Riebová Markéta, Mgr. Ph.D.
-
Hromada Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Samuelle Guillén Diego, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Všestranný rozbor děl hispanoamerické prózy první poloviny XX. století (realistická próza, vlivy modernismu, fantastická a experimentální próza 40. let, vliv mýtu v 50. letech), který předchází boomu 60. let. Uplatňují se teoretické poznatky získané zejména v teorii literatury a v předmětech věnovaných španělské a LA. Texty se analyzují z hlediska tématu, zápletky, charakterů, imaginace, jazyka, stylu apod. Studenti zpracovávají zadaná témata na základě vlastního studia a předkládají je písemnou formou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Všestranný rozbor děl hispanoamerické prózy první poloviny XX. století (realistická próza, vlivy modernismu, fantastická a experimentální próza 40. let, vliv mýtu v 50. letech), který předchází boomu 60. let. Uplatňují se teoretické poznatky získané zejména v teorii literatury a v předmětech věnovaných španělské a LA. Texty se analyzují z hlediska tématu, zápletky, charakterů, imaginace, jazyka, stylu apod. Studenti zpracovávají zadaná témata na základě vlastního studia a předkládají je písemnou formou.
|
Předpoklady
|
Znalost španělštiny, předmět je veden ve španělském jazyce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta
1. pravidelná docházka a aktivní účast na přednáškách a seminářích 2. příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu (četba úryvků z povinné četby cca. 100 stran a četba beletrie cca. 200 stran) 3. esej, ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
C. Cymermann, C. Fell. (2001). Historia de la literatura latinoamericana desde 1940 hasta la actualidad.. Buenos Aires: Edicial.
-
Cedomil Goic, ed. (1988). Historia y crítica de la literatura hispanoamericana III. Época contemporánea.. Barcelona: Editorial Crítica.
-
Donald L. Shaw. (1999). Nueva narrativa hispanoamericana.. Madrid:Ediciones Cátedra.
-
Giuseppe Bellini. (1997). Nueva historia de la literatura hispanoamericana. Madrid: Editorial Castalia.
-
José Miguel Oviedo. (2002). Historia de la literatura hispanoamericana. Tomo 4. De Borges al presente.. Madrid: Alianza Editorial.
-
Lucille Kerr, Alejandro Herrero-Olaizola. (2015). Teaching the Latin American Boom. New York: Modern Language Assoiation of America n.
-
Seymour Menton. (2002). Caminata por la narrativa latinoamericana.. México: FCE, Universidad Veracruzana.
|