Vyučující
|
-
Bařinová Martina, Mgr. M.A.
-
Riebová Markéta, Mgr. Ph.D.
-
Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
-
Brenišínová Monika, Mgr. Ph.D.
-
Hromada Jakub, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Všestranný rozbor vybraných děl z Karibské literatury (próza, esej, poezie, divadlo) od počátku 20. století po současnost. Díla budou studována v rámci historického kontextu a s ohledem na estetické tendence platné pro studované žánry a specifické pro karibský region. Texty se analyzují z hlediska tématu, zápletky, charakterů, imaginace, jazyka, stylu apod. Studenti se aktivně účastní debaty o zadaných textech a odevzdávají drobné eseji či písemné reakce na vybraná témata.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Seznámit se s tendencemi v současné karibské literatuře, a to v souvislosti s historickým a sociálním kontextem specifickým pro tento region Latinské Ameriky (migrace, plantážní systém a otroctví, násilí, kulturní hybridita, diktatury 20.století).
|
Předpoklady
|
Znalost španělštiny a základní znalost angličtiny. Zájem o tematiku předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej
1. pravidelná docházka a aktivní účast na přednáškách a seminářích 2. příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu 3. esej
|
Doporučená literatura
|
-
C. Cymermann, C. Fell. (2001). Historia de la literatura hispanoamericana, desde 1940 hasta la actualidad. Buenos Aires: Edicial.
-
Cedomil Goic, ed. (1988). Historia y crítica de la literatura hispanoamericana III. Época contemporánea. Barcelona: Editorial Crítica.
-
Donald L. Shaw. (1999). Nueva narrativa hispanoamericana. Boom. Posboom. Posmodernism.. Madrid:Ediciones Cátedra.
-
Giuseppe Bellini. (1997). Nueva historia de la literatura hispanoamericana. Madrid: Editorial Castalia.
-
José Miguel Oviedo. (2002). Historia de la literatura hispanoamericana. Tomo 4. De Borges al presente.. Madrid:Ediciones Cátedra.
-
Lucille Kerr, Alejandro Herrero-Olaizola. (2015). Teaching the Latin American Boom. New York: Modern Language Assoiation of America n.
-
Seymour Menton. (2002). Caminata por la narrativa latinoamericana.. México: FCE, Universidad Veracruzana.
|