Předmět: Jazyková cvičení 6

» Seznam fakult » FIF » KRS
Název předmětu Jazyková cvičení 6
Kód předmětu KRS/JS6
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
  • Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
  • Esparza Daniel, Mgr. Ph.D.
  • Cervera Garcés Fabiola, Mgr.
  • Díaz Martínez Jorge, Mgr. Ph.D.
  • Gallego Díaz Estrella María, Mgr.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Slovní zásoba: showbyznys, amerikanismy, ?zakázaná? slova v latinskoamerické španělštině 2. Gramatika: budoucí čas a kondicionál, vyjádření nejistoty a neosobní výrazy, slovosled 3. Pravopis a písemný projev: argumentace a publicistický styl 4. Reálie: oslavy v Latinské Americe. Latinskoamerická próza

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláštně v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Získání kompetencí společné referenční úrovně C1: - Poslech: porozumění dlouhým mluveným projevům i bez jasné struktury. Bezproblémové sledování španělské televize a filmů. - Čtení: porozumění textům (faktografickým a beletristickým), odborným článkům, a to i tehdy, když se nevztahují k filologii. - Ústní projev a mluvená interakce: Zvládnutí jazyka (pružně a efektivně) pro společenské/pracovní účely a formulace vlastních myšlenek a názorů. Popsaní složitých témat a vyvození vhodných závěrů. - Písemný projev: jasné vyjádření a uspořádání textů a vytváření podrobných dopisů, pojednání nebo zpráv o složitých tématech.
Předpoklady
Jazyková cvičení 5.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
Doporučená literatura
  • Blanco Canales, A. (2007). Suena 4. Cuaderno de ejercicios. Madrid: Anaya.
  • Blanco Canales, A. (2007). Suena 4. Libro del alumno. Madrid: Anaya.
  • VVAA. (2008). Espaňol Lengua Viva 4. Cuaderno de actividades. Salamanca, Madrid.
  • VVAA. (2008). Espaňol Lengua Viva 4. Libro del alumno. Salamanca, Madrid.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr