Předmět: Jazykový seminář 5

» Seznam fakult » FIF » KRS
Název předmětu Jazykový seminář 5
Kód předmětu KRS/JS5N
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Esparza Daniel, Mgr. Ph.D.
  • Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
  • Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
  • Cervera Garcés Fabiola, Mgr.
  • Nakládalová Iveta, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující tematické bloky. 1. Vocabulario: verbos y expresiones en sentido figurado, sistema educativo y titulaciones, léxico relacionado con el arte y las exposiciones, los sentidos y la percepción, registro coloquial, relaciones entre personas, carácter y personalidad, la palabra experiencia y sus significados, polisemia y colocaciones léxicas (ejemplo, contacto, interés y práctica), léxico de la desigualdad de género, expresiones con el verbo sentir(se), léxico para describir el ambiente de un lugar, vocabulario para hablar del origen de las personas, léxico para hablar de economía y trabajo, léxico relacionado con la historia y la revolución tecnológica, derivación, etc. 2. Gramática: perífrasis de continuidad y de cambio, recursos para comparar, corrección de errores gramaticales y de concordancia, el futuro y condicional (simple y compuesto) para expresar hipótesis, estilo directo e indirecto, perífrasis para expresar la idea de desarrollo y progreso, usos de se, construcciones comparativas proporcionales, oraciones concesivas, voz media, uso del subjuntivo alternativo a la nominalización. 3. Características discursivas: hablar sobre los momentos de la carrera profesional de una persona, anteposición del adjetivo, el registro oral, hablar sobre comportamientos sexistas, mecanismos para evocar y transmitir emociones, reflexionar sobre la existencia de las variantes de un idioma, describir emociones contradictorias.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 12.5 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12.5 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení), důraz ale bude kladen zejména na orální projev. Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláště v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Upevnění kompetencí společné referenční úrovně B2 a získání úrovně C1: - Poslech: porozumění dlouhým mluveným projevům i bez jasné struktury. Bezproblémové sledování španělské televize a filmů. - Čtení: porozumění textům (faktografickým a beletristickým), odborným článkům, a to i tehdy, když se nevztahují k filologii. - Ústní projev a mluvená interakce: zvládnutí jazyka (pružně a efektivně) pro společenské/pracovní účely a formulace vlastních myšlenek a názorů. Popsaní složitých témat a vyvození vhodných závěrů. - Písemný projev: jasné vyjádření a uspořádání textů, vytváření podrobných dopisů, pojednání nebo zpráv o složitých tématech.
Předpoklady
Jazyková cvičení 4.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta

1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu 3. domácí příprava
Doporučená literatura
  • Acquaroni, R., Amenós, J., Berja, A., Pastor, A., Simkievich, J., Soriano, C. & Tarrés, I. (2017). C de C1: curso de espaňol de nivel superior. Libro del alumno. Barcelona.
  • Acquaroni, R., Amenós, J., Berja, A., Pastor, A., Simkievich, J., Soriano, C. & Tarrés, I. (2017). C de C1: curso de espaňol de nivel superior.Cuaderno de ejercicios. Barcelona.
  • Aragonés, L., & Palencia, R. (2010). Gramática de uso del espaňol: teoría y práctica. Madrid.
  • Blanco Canales, A. Suena 4. Cuaderno de ejercicios. Madrid. 2007.
  • Blanco Canales, A. (2007). Suena 4. Libro del alumno. Madrid: Anaya.
  • Cano Ginés, Antonio, et alii. En uso. Ejercicios de gramática: forma y uso. Madrid. 2008.
  • Martínez, M. J., Sánchez, D., Soria, M. P. (2015). Las claves del nuevo DELE C1. Libro del alumno. Barcelona.
  • Soria, M. P., Martínez, M. J., Sánchez, D. (2013). Las claves del nuevo DELE B2. Libro del alumno. Barcelona.
  • VVAA. (2008). Espaňol Lengua Viva 4. Cuaderno de actividades. Salamanca, Madrid.
  • VVAA. (2008). Espaňol Lengua Viva 4. Libro del alumno. Salamanca, Madrid.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2019) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2021) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor mezifakultní (2021) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2019) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2021) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2024) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2021) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2024) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní