Vyučující
|
-
Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
-
Cervera Garcés Fabiola, Mgr.
-
Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
-
Esparza Daniel, Mgr. Ph.D.
-
Malinová Lenka, Mgr.
-
Díaz Martínez Jorge, Mgr. Ph.D.
-
Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
-
Gallego Díaz Estrella María, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Slovní zásoba: vlastnosti člověka a ustálená spojení se slovesy ser a estar, dopravní prostředky a domov, povolání 2. Gramatika: slovesa ser a estar podrobně, neosobní vazby, minulé časy v indikativu (I), plusquamperfektum, slovesa a jejich použití s předložkami časovými, budoucí čas (jednoduchý a složený), kondicionál (jednoduchý a složený), souslednost časová (budoucí čas a kondicionál), budoucí čas v indikativu /vazba slovesa ir a + infinitiv, úvod do konjunktivu (jednoduché věty), vyjádření pochybnosti a pravděpodobnosti, vyjádření přání 3. Pravopis a písemný projev: pravidla přízvuku a diakritika (I), vyprávění 4. Reálie: rozdíly mezi Španělskem a Latinskou Amerikou, jídlo a tradiční umění
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláště v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Upevnění kompetencí společné referenční úrovně B1 a získání úrovně B2: - Poslech: porozumění hlavním myšlenkám hovoru o běžných tématech ve spisovném jazyce či televizním programům, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně. - Čtení: porozumění textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě, nebo vztahující se k popisům událostí, pocitům a přáním v osobních dopisech. - Ústní projev a mluvená interakce: nepřipravené hovory o tématech, která jsou studentům známá, o něž se zajímají nebo která se týkají každodenního života. Zvládnutí odůvodnění vlastních názorů a plánů a popsání událostí, zážitků, snů, nadějí a cílů. - Písemný projev: zvládnutí jednoduchých souvislých textů na témata, která studenti dobře znají, včetně osobních dopisů
|
Předpoklady
|
Dobré znalosti španělštiny - minimálně B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
|
Doporučená literatura
|
-
VVAA. (2010). Abanico. Libro del alumno. Madrid.
-
VVAA. (2007). Sueňa 3. Cuaderno de ejercicios B2. Madrid.
-
VVAA. (2007). Sueňa 3. Libro del alumno B2. Madrid.
|