Vyučující
|
-
Nemrava Daniel, prof. Mgr. Ph.D.
-
Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
-
Rybnikářová Lenka, Mgr.
-
Menová Tereza, Bc.
-
Dvořáková Klára, Bc.
-
Greplová Ivona, Bc.
-
Ježová Romana, Bc.
-
Oudová Anna, Bc.
-
Lamaczová Kateřina, Mgr.
-
Jurajdová Zuzana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující bloky: ? Slovní zásoba: oblečení, nakupování, volný čas, barvy, zvěrokruh ? Gramatika: rod a číslo přídavných jmen, nepravidelná slovesa (III), zájmena la, lo, las, los, gerundio ? Pravopis a písemný projev: pravopis (III), krátké eseje (I) ? Reálie: volný čas, tradice ve Španělsku a v Latinské Americe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině, jak aktivních (mluvení a psaní), tak pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláštně v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situaci, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Upevnění kompetencí společné referenční úrovně A1: - Poslech: Porozumění známým slovům a základním frázím týkajícím se mé osoby, mé rodiny a bezprostředního konkrétního okolí - Čtení: Porozumění známým jménům, slovům a velmi jednoduchým větám, například na vývěskách, plakátech nebo v katalozích. - Ústní projev a mluvená interakce: Zvládnutí jednoduchými frázemi a větami popsání místa, kde žiji, a lidí, které znám - Písemný projev: Zvládnutí vyplneni formulářů obsahujících osobní údaje, například jméno, národnost a adresu při ubytování v hotelu.
|
Předpoklady
|
Podmíněno absolvováním předmětu předmětu Další románský jazyk 2 - španělština
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
|
Doporučená literatura
|
-
Kolektiv autorů. (2003). Nuevo Ven 1. Libro del alumno. Madrid.
|