Vyučující
|
-
Esparza Daniel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci tohoto předmětu se budou podrobně probírat následující témata: 1. Habsburkové ve Španělsku 2. 17. století (Filip III, Filip IV, Karel II) 3. 18. století. Bourbonské Španělsko. 4. Španělsko a revoluce: Trafalgar, válka proti Napoleonovi a ztráta amerických kolonií. 5. První polovina 19. století. (romantismus). 6. Druhá polovina 19. století. Hledání stability (realismus, naturalismus, modernismus). 7. Krize restauračního režimu. 8. Republika a válka: 1931-1939. 9. Frankismus (1939-1975).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Deskripce a analýza vývoje španělské společnosti od počátku 16. století až do současnosti. Vedle politických, ekonomických a sociálních faktorů je kladen důraz zejména na oblast kultury a umění.
Zvládnutí látky v rozsahu specifikovaném v cílech předmětu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Seminární práce
Účast na výuce. Aktivní účast na seminářích (prezentace). Písemná zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
Álvarez Junco, J. (2001). Mater dolorosa. La idea de Espa?a en el siglo XIX. Madrid.
-
Fontana, J. (1975). Cambio Económico y Actitudes Políticas en la Espana del siglo XIX. Barcelona.
-
García de Cortazar, F. (2010). La Historia literaria de nuestro país. Barcelona.
-
Chalupa, J. (2005). Dějiny Španělska.. Praha.
-
Roldán, J.M. (1996). Historia de Espana.. Madrid.
|