Předmět: Didaktika španělštiny 1

» Seznam fakult » FIF » KRS
Název předmětu Didaktika španělštiny 1
Kód předmětu KRS/DID1V
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
  • Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. La estructura del sistema educativo espa?ol 2. La planificación curricular (estrategias de aprendizaje, características individuales del alumno como la motivación, edad, aptitud, actitud, etc., términos relacionados con el currículo como el programa, unidad didáctica, sesión de clase, y la evaluación) 3. Marco Común Europeo de Referencia 4. DELE (Diploma de Espaňol como Lengua Extranjera) y SIELE (Servicio Internacional de Evaluación de la Lengua Espaňola) 5. Análisis de unidades didácticas para la ense?anza del espa?ol a extranjeros 6. Las nuevas tecnologías en la ense?anza de lenguas extranjeras 7. La ense?anza del espa?ol con fines específicos

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Semestrální práce - 12.5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 100 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 12.5 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s metodologií výuky a učení španělštiny jako cizího jazyka. Předmět je rozdělen do několika modulů, z nichž každý podléhá zvláštní evaluaci tak, aby studenti mohli průběžně upevňovat své znalosti a prokázali své schopnosti při vedení vlastní výuky.
Žádné.
Předpoklady
Žádné.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Psaní eseje, domácí příprava na výuku, četba odborného textu ve španělštině, účast na výuce.
Doporučená literatura
  • Instituto Cervantes. (1994). Plan Curricular del Instituto Cervantes. Madrid: Instituto Cervantes.
  • Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseňanza, evaluación. Madrid.
  • Moya Guijarro, J. A. (2006). La enseňanza de las lenguas extranjeras en el marco europeo. Cuenca.
  • Suso López, J., Fernández Fraile, M. E. (2001). La didáctica de la lengua extranjera. Granada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie se specializací na tlumočnictví a překlad (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor mezifakultní (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie se specializací na Latinskou Ameriku (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní