Vyučující
|
-
Nakládalová Iveta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Las técnicas de escritura: ideas, datos y molde en el que verterlos; géneros académicos; cartas y correos; obras de consulta lingüística; estrategias argumentativas y densidad informativa (frases relativas, conjunciones, gerundio, infinitivo, participio, nominalizaciones, adjetivación, etc.). 2. Repertorio de funciones comunicativas: organizar el texto expositivo, exponer una argumentación, describir una situación, las modalizaciones, hablar de cantidades y cifras, cartas y correos. 3. Textos narrativos: tipos de narradores; técnicas narrativas; narración en primera, segunda y tercera persona; narración impersonal. 4. Textos descriptivos: recursos lingüísticos, literarios, descripción de sensaciones, sentimientos, cuadros, etcétera.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 12.5 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12.5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na rozvíjení schopnosti vypracovat písemné projevy v nejrůznějších stylistických rejstřících. Obsah kurzu je zaměřen na procvičování základních diskurzivních a komunikačních funkcí (shrnutí, popis věcí, osob, dějů, míst atd.) a metod jejich tvorby, s důrazem na slohové útvary, se kterými se student setkává během studia (anotace, abstrakt, resumé, konspekt, referát, recenze atd.), jakož i na ty, které využije v praxi (životopis, různé formy úřední i neúřední korespondence, oslovení a zkratky v korespondenci, žádosti, potvrzení, čestné prohlášení, zpráva, zápis jednání atd.). Součástí výuky je dále teoretický výklad ohledně nejdůležitějších argumentačních postupů, strukturace textu a prostředků textové a diskurzivní koheze. Důraz je ale kladen na praktické procvičování.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška, účast na výuce, vypracování 5 textů v rozsahu 1 NS.
|
Doporučená literatura
|
-
Álvarez, M., Álvarez Martínez, M. Á. (2012). Escritura: fórmulas y formas de la expresión escrita. 3: Avanzado B2. Madrid.
-
Brown, F. (2003). Textos informativos breves y claros: manual de redacción de documentos. Barcelona.
-
Ferreiro, P. - Zayas-Bazán, E. (1992). Cómo dominar la redacción. Madrid.
-
Goethals, P., De Groote, C., Enghels, R., Vandenberghe, J., Ibáňez Moreno, A. (2012). anual de expresión escrita en espaňol: libro de actividades para estudiantes anglófonos (B2-C1). Gent.
-
Goethals, P., De Groote, C., Enghels, R., Vandenberghe, J., Ibáňez Moreno, A. (2012). Manual de expresión escrita en espaňol: libro de actividades para estudiantes anglófonos (B2-C1). Gent.
|