Vyučující
|
-
Burianová Zuzana, PhDr. Ph.D.
-
Svobodová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kondicionál složený - tvoření 2. Kondicionál složený - použití 3. Podmínková souvětí reálná 4. Podmínková souvětí nereálná 5. Složený čas budoucí - tvoření 6. Složený čas budoucí - použití 7. Problematičnost slovesných kategorií času a způsobu při interpretaci textu 8. Důležitost pořadí slov ve větě - změna významu přídavných jmen podle jejich postavení 9. Souslednost časová a její vliv na interpretaci textu Bohatost spojek a spojovacích výrazů v portugalštině 10. Vliv morfologické kategorie rodu na sémantickou interpretaci slov v textu 11. Kolokace - její morfologické a lexikologické vlastnosti a její vliv na interpretaci textu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je bezpečné zvládutí následujících gramatických jevů na základě uvedených normativních gramatik a jejich následné procvičení formou jazykové analýzy vybraných textů.
Student si rozšíří v prvé řadě slovní zásobu (frazeologismy, odborné termíny, hovorové obraty) a zdokonalí se v porozumění psanému textu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Avelar, A. (1996). Lusofonia. Lisboa: Lidel.
-
Coimbra, I. (1990). Portugues sem Fronteiras II. Lisboa: Lidel.
-
Havlíková, M. - Jindrová, J. (1991). Portugalština pro samouky. Praha.
-
Havlíková, M. (2003). Portugalština pro samouky. Praha: Leda.
-
Jindrová, J. (2001). Portugalština. Praha: Leda.
|