Vyučující
|
-
Svobodová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Burianová Zuzana, PhDr. Ph.D.
-
Ritterová Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka je zaměřena na opakování a prohlubování znalostí z gramatiky prostřednictvím gramatických cvičení a na jejich aplikaci v psaném a mluveném projevu. Konverzační témata - společenské problémy (drogy, nezaměstnanost)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na opakování a prohlubování znalostí z gramatiky prostřednictvím gramatických cvičení a na jejich aplikaci v psaném a mluveném projevu. Cílem je příprava studentů na komplexní test shrnující znalosti po 3. ročníku.
Student si rozšíří v prvé řadě slovní zásobu (frazeologismy, odborné termíny, hovorové obraty) a zdokonalí se v porozumění psanému textu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Avelar, A. (1996). Lusofonia. Lisboa: Lidel.
-
Coimbra, I. (1990). Portugues sem Fronteiras II. Lisboa: Lidel.
-
Havlíková, M. - Jindrová, J. (1991). Portugalština pro samouky. Praha.
-
Havlíková, M. (2003). Portugalština pro samouky. Praha: Leda.
-
Jindrová, J. (2001). Portugalština. Praha: Leda.
|