Vyučující
|
-
Svobodová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka je zaměřena na prohlubování dosud získaných poznatků z oblasti gramatiky, na rozvíjení slovní zásoby a schopnosti plynulé konverzace na základě vybraných konverzačních témat a na procvičování poslechu projevů rodilých mluvčích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 11 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 21 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student by měl být schopen plynulé konverzace s rodilymi mluvčími na základě vybraných konverzačních témat. Měl by se zdokonalit i v poslechu projevů rodilých mluvčích.
Student si osvojuje další část gramatiky a lexika z učebnice portugalštiny/italštiny a procvičí se v porozumění mluvené portugalštině/italštině.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Chiucchi?, F. Minciarelli, M. Silvestrini. In italiano. Guerra, Perugia.
-
Avelar, A. (1996). Lusofonia. Lisboa: Lidel.
-
Coimbra, I. (1990). Portugues sem Fronteiras II. Lisboa: Lidel.
-
Havlíková, M. - Jindrová, J. (1991). Portugalština pro samouky. Praha.
-
Havlíková, M. (2003). Portugalština pro samouky. Praha: Leda.
-
J. Janešová. Italština pro samouky. Leda, Praha.
-
Jindrová, J. (2001). Portugalština. Praha: Leda.
-
V. Pospíšilová, M. Ferrarová, E. Ferrarová. (2008). Učebnice současné italštiny, 1. díl. Computer Press, Brno.
|